  • 1. Data: 2010-05-21 10:44:01
    Temat: zaległość ZUS, renta, L4, zawieszenie firmy
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    Witam
    Problem tyczy się mojego ojca, nie znam obecnie dokładnych szczegółów,
    to co wiem postaram się przedstawić, jak będą potrzebne dodatkowe
    informacje to dopytam.
    Ojciec ma działalność gospodarczą, obecnie zawieszoną.
    ~1,5 roku temu wykryto u niego raka.
    Przeszedł kilka operacji, w tamtym okresie był na L4. W trakcie jak był
    na L4 nie płacił składek ZUS.
    W pewnym momencie przeszedł na rentę. 3 miesiące później zawiesił
    działalność.
    Do czasu zawieszenia działalności miał L4.

    Teraz się dowiedział że ZUS "wycofał"(nie wiem czy dobre sformułowanie)
    L4 z okresu od przejścia na rentę do czasu zawieszenia działalności -
    czyli jakieś 3 miesiące. Tym samym powstała zaległość w składkach + odsetki.

    Pierwsze pytanie czy takie działanie jest praktykowane?

    Kolejna sprawa.
    Księgowość działalności prowadziła firma księgowa.
    Czy ta firma nie ma obowiązku wychwycić czegoś takiego?
    I czy w związku z tym można obciążyć ta firmę kosztami? choćby odsetek,
    bo właściwe składki i tak się powinno zapłacić. Ale z drugiej strony jak
    by firma księgowa poinformowała że takie coś się może wydarzyć, to
    pewnie by działalność się wcześniej zawiesiło i tym samym kosztów
    zbędnych by nie było.

    Kwota może nie jakaś duża, ~1300zł(nie wiem ile z tego to odsetki), ale
    w obecnej sytuacji każdy grosz szkoda.
    Zaległość jest zapłacona, żeby odsetki nie rosły.

    Czy coś się da zrobić w tej kwestii? czy może zagryźć zęby i nie ruszać
    g...a bo będzie tylko więcej smrodu?