  • 1. Data: 2010-05-19 22:47:29
    Temat: darmowe próbki
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Witam,

    1os.DG,KPiR+VAT,

    Czy ktoś mógł by podpowiedzieć jak zaksięgować towar który kupiłem z zamiarem
    przekazania klientowi w formie bezpłatnych próbek?

    Pzdr
    piotr

  • 2. Data: 2010-05-20 06:12:59
    Temat: Re: darmowe próbki
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotr wrote:

    > 1os.DG,KPiR+VAT,
    >
    > Czy ktoś mógł by podpowiedzieć jak zaksięgować towar który kupiłem z
    > zamiarem przekazania klientowi w formie bezpłatnych próbek?

    A co Cię powstrzymuje przed normalnym ujęciem w kol 10?

  • 3. Data: 2010-05-20 06:51:19
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości :

    > A co Cię powstrzymuje przed normalnym ujęciem w kol 10?

    a później jakieś RW? czy w jaki inny sposób "się tego pozbyć"?

    Pzdr,
    Piotr

  • 4. Data: 2010-05-20 07:44:36
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotr wrote:

    > a później jakieś RW? czy w jaki inny sposób "się tego pozbyć"?

    Ale to chyba nieistotne, chyba, że sobie
    prowadzisz jakiś magazyn - to sobie wystaw jakiś kwitek.
    W remanencie zauważysz, że nie ma tych sztuk i to chyba wg mnie wszystko.
    Albo sprzedaj te próbki w zestawie z torbą - może Tristan kupi i będzie się
    głowił :-)

  • 5. Data: 2010-05-20 09:10:29
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-05-2010 o 09:44:36 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > Ale to chyba nieistotne, chyba, że sobie
    > prowadzisz jakiś magazyn - to sobie wystaw jakiś kwitek.
    > W remanencie zauważysz, że nie ma tych sztuk i to chyba wg mnie wszystko.

    A ewidencji takihc rozdanych próbek prowadzić nie trzeba?
    Nawet jeśli nie, to ja bym i tak prowadził, choćby na kawałku bibuły,
    żeby później mieć podkładkę.

    > Albo sprzedaj te próbki w zestawie z torbą - może Tristan kupi i będzie
    > się głowił :-)

    Pilnuj się, to już jest mowa nienawiści ;)

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2010-05-20 10:32:02
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > A ewidencji takihc rozdanych próbek prowadzić nie trzeba?
    > Nawet jeśli nie, to ja bym i tak prowadził, choćby na kawałku bibuły,
    > żeby później mieć podkładkę.

    Może na DRA się skusisz :-)

  • 7. Data: 2010-05-20 11:44:10
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-05-2010 o 12:32:02 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > Może na DRA się skusisz :-)

    Nie ma to jak wrzucić dwie niezwiązane rzeczy do jednego worka :)

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2010-05-21 17:43:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 May 2010, Piotr wrote:

    > a później jakieś RW? czy w jaki inny sposób "się tego pozbyć"?

    IMO zależy od wartości i kwalifikacji do odpowiednich przepisów
    podatkowych. "Próbek" z art.7.3 VAT nie próbowałem ;), ale drobiazgi
    do bodaj 10 zł (czy ile teraz jest w ustawie o VAT) albo tylko oznaczyłem
    albo zapomniałem :>, zaś do art.7.2.4.1 VAT i art.21.1.68a PDoOF
    jednak zrobiłem spis jak ustawa każe.
    IMVHO art.7.7 (VAT) pozwala "próbek" nie ewidencjonować.
    Ktoś przeciw?

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2010-05-22 13:14:25
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości

> [...]
    > jednak zrobiłem spis jak ustawa każe.
    > IMVHO art.7.7 (VAT) pozwala "próbek" nie ewidencjonować.

    dziękuję,
    ja je oczywiście mogę ewidencjonować, to nie problem,
    Wartość to 50 - 200 PLN netto w zależności od klienta.
    Chodziło mi bardziej czy nikt później nie uzna że to jakieś darowizny, itp.

    Pzdr,
    piotr