  • 1. Data: 2005-05-04 20:43:05
    Temat: zaliczanie kosztów a rejestracja w US
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

    Założyłem DG. Data rozpoczęcia działalności (zgodnie z wpisem do EDG) - 10
    kwietnia.
    Do US działalność zgłosiłem dopiero 25 kwietnia, tzn. tego dnia złożyłem
    NIP-1, NIP-C, VAT-R oraz "Informację o rozpoczęciu działalności gospodarczej
    (czynności opodatkowanych)".

    W okresie między 10 a 25 kwietnia poniosłem pewne koszty. I tu pytanie: Czy
    koszty poniesione przed 25 kwietnia (ale juz po 10 kwietnia) mogę
    ewidencjonować i nie zostaną one zakwestionowane przez US?

    Rozumiem, że faktury mogę wystawiać dopiero po złożeniu "Informacji o
    rozpoczęciu działalności gospodarczej (czynności opodatkowanych)", czyli po
    25 kwietnia. Czy to samo tyczy się ponoszonych kosztów?

    Druga sprawa dotyczy PKWiU. Kiedy potrzebny jest wpis do PKWiU? Obiło mi się
    o uszy, że wpis taki jest wymagany, gdy zastosowanie ma stawka inna niż 22%.
    Świadczę usługi zwolnione z VAT-u. Jeśli moje przypuszczenia są prawidłowe
    (proszę o potwierdzenie), to będę potrzebował takiego wpisu. Na ile taki
    wpis jest istotny i czy muszę go posiadać wystawiając pierwszą fakturę czy
    też mogę zdobyć go później?

    Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
    Greg.