  • 1. Data: 2004-09-01 08:49:52
    Temat: zaliczka
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Czy i jakie mogą być skutki udzielenia zaliczki (powiedzmy 8.000,-) osobie
    nie będącej pracownikiem firmy. Nie chodzi mi o 'bezpieczeństwo tych
    pieniędzy ale o ewentualne interpretacje US.
    Czy są jakieś prawne uwarunkowania takich zaliczek?

  • 2. Data: 2004-09-01 23:04:52
    Temat: Re: zaliczka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Sep 2004, Krzysztof wrote:

> [...]
    >+ pieniędzy ale o ewentualne interpretacje US.
    >+ Czy są jakieś prawne uwarunkowania takich zaliczek?

    Zlituj się.
    Albo zapodaj groups.googlowi hasło "wróżka OR wróżek OR wróżki" ;)

    Zaliczka NA CO, KOMU i OD KOGO.

    Przykładowe elementy:
    - towar/usługa/inna czynność
    - towar/czynność podlega VAT/nie podlega/jest zwolniona
    - strony podlegają/nie podlegają/są zwolnione z VAT (dajmy na to
    "firma nie będąca VATowcem"...
    - strony są "podmiotami powiązanymi w rozumieniu ustawy" albo nie
    - przedmiot zaliczki jest prawdopodobny albo nie, są dowody albo nie
    -....[pozostawiam inwencji :)]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)