  • 1. Data: 2004-09-01 08:24:54
    Temat: jak rozliczyc zlecenie
    Od: jedrek <a...@g...pl>

    witam,

    mam pytanie... jestem artysta, prowadze jednoos. dzialalnosc gosp. wlasnie
    trafilo mi sie zlecenie za powiedzmy dobre pieniadze... niestety nie ma
    mozliwosci wziasc pod stolem wiec pytam jak najkorzystniej rozliczyc takowe
    aby oczywiscie jak najwiecej zostalo z tego w kieszeni... myslalem o
    wystawieniu faktury na przekazanie praw autorskich do projektu z tego co sie
    orientuje na to jest 7%vat... byc moze umowa o dzielo? oczywiscie nie musze
    tego rozliczac poprzez dzialalnosc gosp. prosze, doradzcie jak to
    rozliczyc... dziekuje za ewentualna pomoc.

    andrzej

  • 2. Data: 2004-09-01 23:05:54
    Temat: Re: jak rozliczyc zlecenie
    Od: "olly" <o...@m...com>

    jedrek wrote:
> [...]
    > 7%vat... byc moze umowa o dzielo? oczywiscie nie musze tego rozliczac
    > poprzez dzialalnosc gosp. prosze, doradzcie jak to rozliczyc...

    podpowie ktos? bo ja tez jestem ciekawy

    olek

  • 3. Data: 2004-09-02 05:23:08
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "olly" <o...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]

    Tak jak napisałeś, są przynajmniej 2 możliwości:
    1. osobiście: umowa o dzieło (jeżeli przeniesienie praw autorskich to 50%
    kup)
    2. rachunek na przeniesienie praw autorskich - nie podpada pod vat.

    Jeżeli masz taką możliwość, najkorzystniejsze byłoby podpisać umowę o dzieło
    (na warunkach 1.) - podatek wyniesie 9.5%, dostaniesz na rękę 90,50% kwoty
    umowy a dochód będziesz miał na poziomie 50% kwoty umowy.

    Jeżeli to samo zrobiłbyś przez firmę: podatek 19% (lub więcej: 30/40) ale o
    tym nie napisałeś a dochód to 100% wartości rachunku.

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński