  • 1. Data: 2004-01-23 09:01:23
    Temat: jaki mogę miesięcznie wykorzytać limit kilometrów
    Od: "Beata" <b...@t...eu.org>

    Witam,
    prowadzę ewidencję przebiegu pojazdu i mam dylemat związany z limitem km
    jaki mogę miesięcznie wykorzytać, siedzibę firmy mam w miejscowości
    podmiejskiej,ale pracuję (wykonuję usługi dla firm w ich biurach) w
    mieście. W związku z tym powinnam wziąć pod uwage limit km dotyczący gminy
    (ludność poniżej 100 tys) czy mogę korzystać z limitu dot miasta o ludności
    pow. 500 tys. km?
    Dziekuję serdecznie za pomoc, pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-01-23 09:12:56
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Beata napisał:
> [...]
    > (ludność poniżej 100 tys) czy mogę korzystać z limitu dot miasta o ludności

    Przedsiębiorcy nie obowiązuja limity.
    Przedsiębiorca rozlicza faktycznie przejechane kilometry.
    Limity sa dla pracowników.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-01-24 11:34:38
    Od: "Julius" <p...@g...pl>

    > Przedsiębiorcy nie obowiązuja limity.
    > Przedsiębiorca rozlicza faktycznie przejechane kilometry.
    > Limity sa dla pracowników.

    Zaraz, zaraz, to ja chyba żyłem w nieświadomości :). Mam jednoosobową DG
    (KPiR + VAT). Samochód nie jest zarejestrowany na firmę - jestem jego
    współwłaścicielem. Czy to znaczy, że nie obowiązują mnie limity kilometów?
    Mogę sobie wpisać, np. 3000 km w miesiącu? Aż mi sie wierzyć nie chce.

    Julius

  • 4. Data: 2004-01-24 16:52:01
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Julius napisał:

> [...]
    > współwłaścicielem. Czy to znaczy, że nie obowiązują mnie limity kilometów?
    > Mogę sobie wpisać, np. 3000 km w miesiącu? Aż mi sie wierzyć nie chce.

    Jeżeli faktycznie tyle przejechałes to oczywiście że możesz.
    Przeciez nie wpisujesz tych kilometrów tak sobie ale opisujesz trasa po
    trasie. To chyba oczywiste.

    Kto Ci naopowiadał że sa jakies limity kilometrów?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-01-25 15:09:40
    Od: "Julius" <p...@g...pl>

    > Kto Ci naopowiadał że sa jakies limity kilometrów?

    Widocznie źle coś kiedyś zrozumiałem. Te wątki o samochodach tak często się
    pojawiają, że przestałem je czytać myśląc, że już wiem o co chodzi.

    A korzystając z uprzejmości, to rozumiem, że km rozliczam według
    obowiązującej stawki. Czy obliczona kwota musi mieć pokrycie w fakturach za
    paliwo? Bo gdzieś widziałem, że wpisujemy w koszty mniejszą z kwot: faktury
    za paliwo lub wynikającą z liczby przejechanych kilometrów * stawka. I czy
    na pewno nie ma znaczenia fakt, że jestem tylko współwłaścicelem auta i nie
    jest ono zarejestrowane na firmę?

    Pozdrawiam
    Julius

  • 6. Data: 2004-01-26 07:54:42
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Julius napisał:

    > Widocznie źle coś kiedyś zrozumiałem. Te wątki o samochodach tak często się
    > pojawiają, że przestałem je czytać myśląc, że już wiem o co chodzi.

    Drogi kolego, jak doczytasz do końca to sie przekonasz że właściwie nie
    masz zielonego pojęcia o co chodzi z kilomterówką.
    A to dośc ryzykowne, prowadzic rozliczenia podatkowe "na czuja".

    Na końcu każdej (jaka widziałam) ewidencji przebiegu pojazdu jaka można
    kupić jest instrukcja obsługi. Warto ja przeczytać. Uwaznie. bez tego
    ani rusz

> [...]
    > za paliwo lub wynikającą z liczby przejechanych kilometrów * stawka. I czy
    W koszty wpisujemy kwote wynikającą z achunków ale nie wieksza niż
    wyznaczony kilomterówka limit.
    Na każda złotówką wpisana w koszty z tego tytułu musisz mieć
    rachunke/fakturę. W koszty wliczasz wyłacznie faktyczne wydatki.
    Przeliczanie kiometrow przez stawke służy WYŁĄCZNIE do wyznaczenia
    pułapu kosztów możliwych do odpisania. To nie jest kwota która sam w
    sobie stanowi koszt.

    > na pewno nie ma znaczenia fakt, że jestem tylko współwłaścicelem auta i nie
    > jest ono zarejestrowane na firmę?
    Przy jednoosobowej DG samochów nie będzie nigdy zarejestrowany "na
    firmę" bo nie ma takiego podmiotu gopodarczego jak Twoja firma.
    Podmiotem gospodarczym jesteś Ty.
    A gdyby samochód był w ewidencji środków trwałych to bys nie musiał
    kilomterówki prowadzić.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk