  • 1. Data: 2005-11-22 14:09:17
    Temat: zaokrąglanie podatku od wynagrodzeń ze stosunku pracy
    Od: "Miro" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Jak wiadomo od 1 stycznia wchodzą w życie zmiany przepisów o zasadach
    zaokrąglania podatku (do pełnego złotego). Mam w związku z tym pewną
    wątpliwość: od kiedy należy pracownikom zaokrąglać podatek dochodowy do
    pełnego złotego?
    Dotarłem do pisma z MF w którym jest m.in. takie wyjaśnienie:

    [...]
    nowe zasady zaokrąglania powinny być stosowane:
    1) do wszystkich deklaracji (korekt deklaracji) składanych po dniu 1
    stycznia 2006r., dotyczących zobowiązań, których termin płatności upływa po
    tym dniu,

    (pełny tekst tutaj http://podatki.pl/artykuly/14_52.htm - nie wiem czy nie
    trzeba się zarejestrować)

    Przykład, który mnie nurtuje:
    Wynagrodzenie za listopad wypłacane na początku grudnia. Podatek
    odprowadzany do dnia 20 miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano
    zaliczkę i do tej daty też składany PIT-4 (czyli do 20 stycznia). Czyli z
    tego wynika, że już za listopad należy pracownikom podatek obliczyć według
    nowych zasad zaokrąglania?

    Pozdrawiam
    Mirek