  • 1. Data: 2005-11-21 20:18:05
    Temat: Re: działalność gospod. prowadzona prez emeryta
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <e...@w...pl> napisal(a):
    > Mój ojciec, który jest emerytem chce założyć działalność gospodarczą. Czy
    > jako emeryt będzie zwolniony z płacenia składek ZUS-owskich społecznych i
    > zdrowotnych ? Czy może zarobić w ramach działalności ile chce, czy jest może
    > określona kwota do której może zarobić emeryt ?

    A jest emerytem zwyczajnym, czy nadzwyczajnym? :) Tzn. czy osiągnął wiek
    emerytalny. Bo jeśli osiągnął, to nie płaci ZUSu, płaci zdrowotne. Jeśli
    nie, to... nie wiem dokładnie jak ze składkami, ale na pewno nie może
    zarobić za dużo (jest jakiś próg), bo mu cofną świadczenia.
    --
    Samotnik

    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
    tylu idiotów." -- Stanisław Lem

  • 3. Data: 2005-11-21 21:59:03
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "ED" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    może
    > określona kwota do której może zarobić emeryt ?

    Emeryci płacą tylko składkę zdrowotną i za dochód z firmy przyjmowana jest
    podstawa naliczania składek ZUS, a nie faktyczny dochód z działalności.
    Już o tym dyskutowaliśmy jakiś czas temu na grupie, że ten co uzyskał dochód
    z działalności np 1 zł i ten co 100 000 zł to dla ZUS mają takie same
    dochody z działalności.
    Renciści natomiast teraz płacą wszyskie składki.

  • 4. Data: 2005-11-22 04:08:00
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 21 lis o godzinie 21:18, na pl.soc.prawo.podatki, Samotnik
    napisał(a):

    > A jest emerytem zwyczajnym, czy nadzwyczajnym? :) Tzn. czy osiągnął wiek
    > emerytalny.

    Czy niemowlak jest niemowlakiem czy raczej ... płodem?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 5. Data: 2005-11-22 07:46:30
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Artur Ch. wrote:

    > Czy niemowlak jest niemowlakiem czy raczej ... płodem?

    O wcześniejszych emeryturach i innych pomysłach spocjalistycznych
    rządów na ukrycie rzeczywistej stopy bezrobocia oczywiście nie
    słyszałeś?