  • 1. Data: 2005-11-22 13:34:05
    Temat: Faktura VAT do UE
    Od: "Adik" <s...@b...pl>

    Muszę wystawić fakture Vat dla kontrahenta z Unii. I tu pojawiają sie
    problemy.

    Czy wystawiam z zerowym Vatem? (produkt)
    Czy na fakturze mają byc standardowe rubryki jak na "naszej" fakturze, czy
    tylko kwota sprzedaży? (podobno nie można pisać np. 0% itd.)
    Proszę o rozwianie moich wątpliwości.

    Czy ktoś dysponuje wzorem faktury unijnej? Moje biuro rachunkowe niestety
    bardziej sie pogubiło niz ja :((
    Może jakiś link do artykułów ew. podstawy prawne?

    A.

  • 2. Data: 2005-11-22 13:44:07
    Temat: Re: Faktura VAT do UE
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Adik <s...@b...pl> wrote:
    > Czy wystawiam z zerowym Vatem? (produkt)
    > Czy na fakturze mają byc standardowe rubryki jak na "naszej" fakturze, czy
    > tylko kwota sprzedaży? (podobno nie można pisać np. 0% itd.)
    > Proszę o rozwianie moich wątpliwości.

    Rubryki zostaw normalne, stawka 0% (jeśli to jest towar, bo np. w przypadku
    niektórych usług jest 'nie dotyczy'), możesz ew. wszystkie rubryki zrobić
    dwujęzyczne (żeby klientowi było łatwiej). Sprawdź w bazie VIES, czy NIP
    klienta jest OK.

    P.

  • 3. Data: 2005-11-22 14:25:22
    Od: "Adik" <s...@b...pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dwujęzyczne (żeby klientowi było łatwiej). Sprawdź w bazie VIES, czy NIP

    Nip sprawdzony, jest OK. Jeśli chodzi o rubryki to biuro rachunkowe mi mówi,
    że nie ma być netto/brutto/vat, tylko jedna rubryka z kwotą, ilość, cena
    jednostkowa i nazwa towaru i to wszystko. O co chodzi? Czyżbym miał biuro
    znów zmienić? ;)

    Fakturę mam dwujęzyczą, wszystko tłumaczone.

    A.

  • 4. Data: 2005-11-22 15:45:33
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Tue, 22 Nov 2005 15:25:22 +0100, Adik napisał(a):

    > O co chodzi? Czyżbym miał biuro
    > znów zmienić? ;)

    Wygląda na to że tak

    --
    Mieczysław
    ----

  • 5. Data: 2005-11-22 15:53:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Paszczak wrote:

    > Rubryki zostaw normalne, stawka 0%

    Nie zapomnij podać kwoty podatku
    VAT w złotych. Wiem, że to śmieszne
    (zwłaszcza gdy jest "zero"), ale to sprawdzali
    mi ostatnio.

  • 6. Data: 2005-11-22 20:10:06
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Adik <s...@b...pl> wrote:
> [...]
    > jednostkowa i nazwa towaru i to wszystko. O co chodzi? Czyżbym miał biuro

    Zmień :) Przecież to ma być normalna faktura - czyli obowiązują ją
    te same zasady, co w przypadku faktur krajowych.

    P.

  • 7. Data: 2005-11-22 20:37:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Nov 2005, Mieczysław wrote:

    > Wygląda na to że tak

    Czekaj...
    Stawka jednak (przy WNP, nie przy eksporcie !) nie jest 0%.
    Prędzej "np", nie ?
    I "VAT rozliczy nabywca" czy jakoś tak...
    Pasuje czy kłamię ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-11-22 21:00:34
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    > Stawka jednak (przy WNP, nie przy eksporcie !) nie jest 0%.
    > Prędzej "np", nie ?
    > I "VAT rozliczy nabywca" czy jakoś tak...
    > Pasuje czy kłamię ? ;)

    Art. 41, ust. 3 - "W wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów stawka podatku
    wynosi 0%, z zastrzeżeniem art. 42." (art. 42 jest o tych dowodach na
    wywóz).

    P.

  • 9. Data: 2005-11-22 21:15:56
    Od: "Bantu" <s...@b...pl>

    > Zmień :) Przecież to ma być normalna faktura - czyli obowiązują ją
    > te same zasady, co w przypadku faktur krajowych.

    W rubryce Vat wpisuję "0%", a kwota netto/brutto jest ta sama. Pod tym mam
    adnotację, że Vat rozlicza sobie klient z ichniejszym urzędem skarbowym. Tak mi
    robi z automatu program. Rubryki i układ faktury taki sam co faktur krajowych,
    jedynie wszystko jest opisane dwujęzycznie. Tak mam i dla mnie to jest poprawne,
    jednak dla biura rachunkowego już nie. Niech ktoś mi napisze wyraźnie, że moje
    biuro rach. jest do du..szy, a ja z tym pójdę do nich, gdy mi wystawią
    najbliższą fakturę za usługę :)

    A.

  • 10. Data: 2005-11-22 21:30:23
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Bantu wrote:

    > W rubryce Vat wpisuję "0%", a kwota netto/brutto jest ta sama. Pod
    > tym mam adnotację, że Vat rozlicza sobie klient z ichniejszym urzędem
    > skarbowym. Tak mi robi z automatu program.

    Zmieniłbym też program.
    Adnotacja jest zupełnie zbędna.
    Wewnątrzwspólnotowa dostawa jest
    (na razie) opodatkowana w kraju.
    Skoro program wstawia formułkę
    o rozliczeniu podatku przez nabywcę, to
    sprawdź czy czasem w rozliczeniu m-ca
    nie uznaje tej sprzedaży za niepodlegającą.