  • 1. Data: 2002-08-02 12:35:48
    Temat: zasiłek chorobowy
    Od: "Beata" <b...@t...eu.org>

    witam

    czy jełśli jestem pracdownikiem i dodatkowo prowadzę dzialalnosć gospodarcza
    to w przypadku zwolnienia chorobowego zasilek chorobowy należy mi sie tylko
    z miejsca zatrudnienia czy równiez z zusu z racji prowadzonej dz.
    gospodarczej?

    obecnie z racji prowadzenia działalności odprowadzam tylko składkę na ubezp
    zdrowotne

    czy możepowinnam zacząć dobrowolnie odprowadzać też na ubezp. chorobowe żeby
    przysługiwał mi zasiłek chorobowy także z racji prowadzonej dz.
    gospodarczej?

    jest to dla mnie dość ważne ponieważ w związku z dośc poważną chorobą
    szykuje mi się dłuższe zwolnienie i w związku z tym nie moge także prowadzić
    firmy (jednoosobowej)

    w związku z tym stracę znaczną częśc mojego miesięcznego dochodu

  • 2. Data: 2002-08-03 07:46:07
    Temat: Re: zasiłek chorobowy
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Beata" [...]

    > jest to dla mnie dość ważne ponieważ w związku z dośc poważną chorobą
    > szykuje mi się dłuższe zwolnienie i w związku z tym nie moge także
    prowadzić
    > firmy (jednoosobowej)

    Pani Beato.

    PRAKTYCZNIE jest to jedyna sytuacja, gdy warto zaplacic skladke na
    ubezpieczenie chorobowe

    WIE Pani, ze za 3 miesiace bedzie DLUGO chorowala.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-08-03 16:18:09
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    > PRAKTYCZNIE jest to jedyna sytuacja, gdy warto zaplacic skladke na
    > ubezpieczenie chorobowe
    >
    > WIE Pani, ze za 3 miesiace bedzie DLUGO chorowala.
    >
    > Boguslaw

    jest jedno "ale..."

    w sytuacji, gdy pracuje się na etacie i prowadzi firmę
    to "z firmy" obowiązkowe jest tylko zdrowotne,
    a ubezpieczenia społeczne (emerytalne i rentowe) są dobrowolne

    a gdy emerytalne i rentowe są dobrowolne,
    to NIE MOŻNA ubezpieczyć się "chorobowym"

    tzn spotykałem już sytuacje, że ZUS chętnie przyjmował takie wpłaty,
    ale jak przyszło co do czego (zwolnienie), to odmawiał wypłaty zasiłku
    argumentując (zresztą zgodnie z prawem....) że w takiej sytuacji
    nie można wybrać dobrowolnego chorobowego i zasiłek się nie należy...

    a to że człowieku płaciłeś składki jak głupi - to twoja sprawa,
    że chciałeś dziurę budżetową załatać - a teraz próbuj odzyskać
    tę forsę - może kiedyś ci się uda....

    pozdr
    KTP