  • 1. Data: 2002-09-28 09:46:03
    Temat: zawieszanie i odwieszanie ;)
    Od: c...@w...pl

    mam takie pytanko
    powiedzmy ze chcialbym
    rozpoczac sprzedaz wysylkowa ( maly oborot itd ) ale chcialbym
    zarejstrowac dzialalnosc gospodarcza...

    Czy mozliwe jest zarejstorwanie dzialalnosci gospodarczej, potem jej
    zawieszenie i za pare dni ( gdy bede juz mial zebrane zamowienia )
    jej wznowienie ,wysylka towaru i ponowne zawieszenie ... itd

    Jak w takim przypadku wygladalby sprawa z ZUS ,czy zawieszenie dzialalnosci to
    duzo papierkow itd...
    Nie ukrywam ze chodzi mi glownie o ZUS ,bo obawiam sie ze moj obrot nie pokrylby
    nawet tej najnizszej stawki ( chyba 600 zl ) :((((

  • 2. Data: 2002-09-28 12:25:06
    Temat: Re: zawieszanie i odwieszanie ;)
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 28 Sep 2002 c...@w...pl wrote:
    [...]
    >+ Czy mozliwe jest zarejstorwanie dzialalnosci gospodarczej, potem jej
    >+ zawieszenie i za pare dni ( gdy bede juz mial zebrane zamowienia )
    >+ jej wznowienie ,wysylka towaru i ponowne zawieszenie ... itd

    AFAIK musisz *wyrejestrować* DG, mogę się mylić.

    Sprawdz w linku do googla który podawałem (chyba) wczoraj:
    niektóre dyskusje pt. "czy rozpoczęcie DG w terminie z gminy" były
    odpryskami dyskusji o takim "zawieszaniu" :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-09-29 19:44:05
    Od: c...@w...pl

> [...]
    pokrylby
    > nawet tej najnizszej stawki ( chyba 600 zl ) :((((

    Dzieki ...
    Moze jeszcze ktos ??

  • 4. Data: 2002-09-29 21:10:50
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (28 Sep 2002 11:46:03 +0200), c...@w...pl
    był(a) napisał(a):

    >Czy mozliwe jest zarejstorwanie dzialalnosci gospodarczej, potem jej
    >zawieszenie i za pare dni ( gdy bede juz mial zebrane zamowienia )
    >jej wznowienie ,wysylka towaru i ponowne zawieszenie ... itd

    _teoretycznie_ tak, ale ponieważ status zawieszania jest dość niepewny
    i pomimo jego stosowania od lat przez wiele osób wciąż jest pewna taka
    niepewność, to nie drażniłbym się z ZUSem i US zanosząc im te wnioski
    co drugi dzień...

    Ja tam wszystko rozumiem i sama bym spróbowała ino żeby pan tak tym
    kijem po głowie nie walił :-)

    >Jak w takim przypadku wygladalby sprawa z ZUS ,czy zawieszenie dzialalnosci to
    >duzo papierkow itd...

    Cależy co jest dużo. Stosowny forularzyk wyrejestrowujący i
    rejestrujący.

    >Nie ukrywam ze chodzi mi glownie o ZUS ,bo obawiam sie ze moj obrot nie pokrylby
    >nawet tej najnizszej stawki ( chyba 600 zl ) :((((

    Załóż DG na osobę pracującą i zarabiającą przynajmniej minimalną
    krajową (np. ojca), wtedy masz tylko 100zł haraczu od wykonywanych
    czynności zwanej inaczej zdrowotnym, czyli karą za to, że zamiast jak
    przyzwoity obywatel siedzieć w przychodni i zawracać dupę lekarzowi,
    chcesz działać i jesteś zdrowy...

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 5. Data: 2002-09-30 18:17:15
    Od: c...@w...pl

> [...]
    > czynności zwanej inaczej zdrowotnym, czyli karą za to, że zamiast jak
    > przyzwoity obywatel siedzieć w przychodni i zawracać dupę lekarzowi,

    hmmm a jak wtedy bedzie wyglada sprawa podatkow ?
    bedzie je placil moj ojciec wedlug jego stawki ?
    ( zarabia zdecydowanie wiecej niz srednia krajowa ,a ja chcialem
    po prostu dorobic pare zloty do kieszonkowego :((((
    no ale wyglada na to ze w tym kraju sie nie da :((((((

  • 6. Data: 2002-09-30 18:51:52
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (30 Sep 2002 20:17:15 +0200), c...@w...pl
    był(a) napisał(a):

    >hmmm a jak wtedy bedzie wyglada sprawa podatkow ?
    >bedzie je placil moj ojciec wedlug jego stawki ?

    Od zysków tak... Wg jego progu podatkowego. Jeśli przekracza pierwszy,
    to fakt -- więcej niż 19%, ale...

    >( zarabia zdecydowanie wiecej niz srednia krajowa ,a ja chcialem
    >po prostu dorobic pare zloty do kieszonkowego :((((
    >no ale wyglada na to ze w tym kraju sie nie da :((((((

    Ależ da, da. Ty możesz zostać zawsze zatrudniony przez ojca na
    Umowę-Zlecenie (studenci/uczniowie nie płacą ZUSu) lub Umowę o Dzieło
    (nie ma ZUSu poza zależnościami pracodawca-pracownik) i przelać na
    Ciebie w ten sposób całość zysku...

    Tak więc nie marudź tyle, tylko drąż temat, a nie płacz, że się nie
    da... W Polsce da się wiele ino trza wiedzieć, a do narzekania to
    akurat są lepsze powody.

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)