    From: robercikus <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: zawieszenie świadczenia rentowego
    Date: Fri, 24 Nov 2006 17:58:06 +0100

    Witam ludziska ;-)
    Mam pytanie odnośnie sposobu zawieszania świadczenia rentowego dla osoby
    dorabiającej - pracującej i będącej rencistą. Wiem, że istnieje coś
    takiego jak kwoty przychodów niepowodujące zawieszenia świadczenia i
    pierwszy próg takich przychodów wynosi 70% średniej krajowej za ub.
    kwartał, drugi 130%... problem polega na tym, że ja prawdopodobnie
    przekroczę w tym roku pierwszy próg a faktem jest, że zus rozlicza to w
    skali roku kalendarzowego - pytanie:
    Jaki zus stosuje algorytm naliczania kwoty do zawieszena w świadczenia?
    Wiem, że w przepisach stoi coś takiego: Zawieszenie świadczenia o kwotę
    przekroczenia, ale nie więcej niż... no i co to znaczy? czy np. jeżeli
    mogłem zarobić 20650zł, a zarobiłem załóżmy 20800 i moja różnica między
    dozwolonym przychodem jest mniejsza od owej kwoty "niż", to zawieszają
    mi różnicę - czyli tu 150 zł za każdy miesiąc, czy rozkładają to na 12
    miesięcy i potrącają mi za każdy miesiąc 1/12 tej kwoty?
    Czy ktoś może mi to po ludzku wyjaśnić...?
    Z góry dziękuję.
    pozdrawiam
    robercikus