  • 1. Data: 2002-03-04 21:29:11
    Temat: zbycie mieszkania na rzecz osoby bliskiej
    Od: "Kuba" <k...@p...onet.pl>

    Rozwazajac rozne drogi wbrniecia z trudnej sytuacji, o ktorej wskazuja moje
    wczesniejsze posty, kieruje do Was dwa nurtujace mnie pytania:

    1. Czy istnieje taki zapis w kodeksie (slyszelem, ze dzwonia, ale nie wiem w
    jakim kosciele), ze jezeli kuzynka (dokladnie moja ciocia) zbedzie
    mieszkanie na mnie, w zamian za to, ze ja zapewnie jej inne mieszkanie oraz
    dozywotnia opieke moze byc potraktowane tak jak zbycie na rzecz osoby
    bliskiej. (Nie przyjdzie cioci zwracac bonifikaty 90% do UM za zbycie lokalu
    przed terminem=5 lat od wykupu).

    Czy musialbym wowczas zaplacic podatek od darowizny do US?

    2.Czy w momencie zbycia lokalu na rzecz osoby bliskiej, osoba ktora dostala
    mieszkanie musi zaplacic podatek do US ?

    Dziekuje za pomoc i pozdrawiam
    Kuba.

  • 2. Data: 2002-03-05 11:06:13
    Temat: Re: zbycie mieszkania na rzecz osoby bliskiej
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Nie jestem znawcą problematyki, ale kilka lat wstecz byłem w podobnej sytuacji.
    Mieszkanie aktem darowizny przekazała mi moja mama. Wzamian zobowiązałem się do
    użyczenia jej jednego pokoju. Notariusz odliczył szacunkowy koszt opieki
    (liczony na podstawie wieku mamy) od wartości mieszkania i podatek od darowizny
    okazał się całlkiem niewielki.
    Pozdrawiam,
    Piotr