  • 1. Data: 2002-02-20 17:49:34
    Temat: zdrowotne 7,75%-7,5& = 0,25%-
    Od: "Krab" <k...@h...pl____>

    mam podejrzenia, ale chcialem sie upewnic

    zdrowotne do wysokosci 7,5 odlicza sie od podatku,
    czy pozostale 0,25% mozna wiec odliczyc od dochodu - skoro nie jest
    odliczone od podatku ?
    :-)

  • 2. Data: 2002-02-20 20:10:54
    Temat: Re: zdrowotne 7,75%-7,5& = 0,25%-
    Od: g...@i...com (Piotr Gralak)

    On Wed, 20 Feb 2002 18:49:34 +0100, "Krab" <k...@h...pl____> wrote:

> [...]
    >
    >zdrowotne do wysokosci 7,5 odlicza sie od podatku,
    >czy pozostale 0,25% mozna wiec odliczyc od dochodu - skoro nie jest

    A to niby dlaczego 7,5 odlicza sie od podatku?????
    AFAIR to odlicza sie 7,75, a nie tak dawno uchwalono, ze dalej bedzie
    sie odliczac 7,75 nawet jesli skladka wzrosnie.
    Reszty oczywiscie nie mozna bylo juz odliczyc od zadnego podatku :-)

    PGR

    PS. Ale jesli sie myle to sprostujcie.

  • 3. Data: 2002-02-20 20:11:35
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

    > AFAIR to odlicza sie 7,75, a nie tak dawno uchwalono, ze dalej
    bedzie
    > sie odliczac 7,75 nawet jesli skladka wzrosnie.
    > Reszty oczywiscie nie mozna bylo juz odliczyc od zadnego podatku :-)

    Ale chyba będzie chociaż kosztem?

  • 4. Data: 2002-02-20 22:03:34
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gralak" <g...@i...com> napisał
    w wiadomości news:3c77028a.3834303@news.onet.pl...

> [...]
    uchwalono, ze dalej bedzie
    > sie odliczac 7,75 nawet jesli skladka wzrosnie.
    > Reszty oczywiscie nie mozna bylo juz odliczyc od

    Chyba sie nie mylisz, nie tak dawno były zapędy
    aby składka wzrosła (do planowanych w 2002 r 8% a
    w przyszłym 9%) ale od podatku mozna byłoby
    odpisywać tylko te 7,75 % (czyli tak jak w 2001 r)
    troche jest tutaj
    http://www.e-insurance.pl/n-zus/011123-a.htm
    Ostatecznie w 2002 r pozostała na poziomie 7,75% i
    tyle mozna odpisac od podatku (czyli beez zmian w
    stosunku do 2001 r)

    Cytat ze strony ZUS

    ///UBEZPIECZENIE ZDROWOTNE
    Redaguje:
    Departament Ubezpieczeń i Składek
    Data aktualizacji:
    01.02.2002 r.

    Stopa procentowa składki
    Stopa procentowa składki na ubezpieczenie
    zdrowotne wynosi 7,75% podstawy wymiaru.

    Składka na ubezpieczenie zdrowotne podlega
    odliczeniu:

    -od podatku dochodowego od osób fizycznych na
    zasadach określonych ustawą z dnia 26 lipca 1991
    r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U.
    2000 nr 14, poz. 176 z późn. zm.),

    -od zryczałtowanego podatku dochodowego z tytułu
    dochodów osiąganych przez osoby fizyczne
    prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą
    oraz przez osoby duchowne na zasadach określonych
    w ustawie z dnia 20 listopada 1998 r. o
    zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych
    przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz.U.
    nr 144, poz. 930 z późn. zm.). ////

    Sark

  • 5. Data: 2002-02-20 22:13:27
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Feb 2002, Cezary Farynowski wrote:

> [...]
    >+ > sie odliczac 7,75 nawet jesli skladka wzrosnie.
    >+ > Reszty oczywiscie nie mozna bylo juz odliczyc od zadnego podatku :-)

    Obawiam się że nie - będzie pewnie takim "podatkiem nie nazywającym
    się podatek" -:(

    Pozdrowienia, Gotfryd