  • 1. Data: 2004-01-13 14:13:27
    Temat: zgloszenie formy ewidencji
    Od: "Carl_OS" <C...@g...pl>

    Witam

    Czy jeśli w 2003r prowadziłem KPiR to czy muszę zgłaszać ją w US ponownie na
    2004r?
    Podobnie czy jak byłem na VAT-cie i pozostaję to czy też muszę to zgłosić?

    Czy obecnie tak jak przed rokiem US przyjmujedomyślnie to co było
    poprzednio?

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2004-01-13 14:59:26
    Temat: Re: zgloszenie formy ewidencji
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>

    W liście nadanym Tue, 13 Jan 2004 15:13:27 +0100 "Carl_OS" <C...@g...pl>
    pisze:

    > Czy jeśli w 2003r prowadziłem KPiR to czy muszę zgłaszać ją w US ponownie na
    > 2004r?

    O ile wiem rozporządzenie o KPiR nadal wymaga zawiadomienia o zaprowadzeniu do
    20 stycznia. Co do reszty są różne opinie ale przeważa brak konieczności
    informowania-deklarowania gdy brak zmian.

    Pozdrawiam,
    PAD
    --
    /***************************************************
    *************************

  • 3. Data: 2004-01-13 15:23:50
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl> napisał w
    wiadomości news:20040113155926.27683469@pad.astro.amu.edu.pl...
    pisze:

> [...]
    ponownie na
    > 2004r?

    O ile wiem rozporządzenie o KPiR nadal wymaga zawiadomienia o

    Nadal???

    W ubiegłym roku było tak:
    "§ 10.1. Podatnicy są obowiązani ZAŁOŻYĆ księgę,
    a w razie obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży,
    o której mowa w § 8 ust. 1 pkt 2 - również tę ewidencję,
    na dzień 1 stycznia roku podatkowego lub na dzień
    rozpoczęcia działalności w ciągu roku podatkowego.
    2. Podatnicy, którzy rozpoczynają prowadzenie
    działalności gospodarczej albo w poprzednim roku
    podatkowym korzystali ze zryczałtowanego opodatkowania
    podatkiem dochodowym lub prowadzili księgi rachunkowe,
    są obowiązani ZAWIADOMIĆ w formie pisemnej naczelnika
    urzędu skarbowego właściwego według miejsca
    zamieszkania podatnika o prowadzeniu księgi
    w terminie 20 dni od dnia jej założenia."

    I tu nie było wymogu zgłaszania jeśli KPiR była.
    Jeśli się coś zmieniło i trzeba zgłaszać, to raczej powinno być
    "znowu" a nie "nadal".

    Ale tu się nic nie zmieniło.

  • 4. Data: 2004-01-13 16:37:47
    Od: "latet" <n...@n...pl>

    > I tu nie było wymogu zgłaszania jeśli KPiR była.
    > Jeśli się coś zmieniło i trzeba zgłaszać, to raczej powinno być
    > "znowu" a nie "nadal".
    > Ale tu się nic nie zmieniło.

    Gazeta Prawno sugeruje, że trzeba....
    Ale pewnie na zimne dmuchają.....
    Pewnie w urzędach znów wywieszą, że nie trzeba,
    tak jak rok temu.

    latet

  • 5. Data: 2004-01-13 18:21:59
    Od: Hrabia Mol <k...@t...pl_wytnijto_>

    latet wrote:

    > Gazeta Prawno sugeruje, że trzeba....
    > Ale pewnie na zimne dmuchają.....
    > Pewnie w urzędach znów wywieszą, że nie trzeba,
    > tak jak rok temu.

    Mój US juz popędza kota przynoszącym, ale jak się ładnie usmiechnąłem to
    przyjęło ;))

    --
    ================= Hrabia Mol ========================
    ================== Złe Jedi =========================

  • 6. Data: 2004-01-14 09:16:38
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>

    W liście nadanym Tue, 13 Jan 2004 16:23:50 +0100 "cef" <c...@i...pl>
    pisze:

> [...]

    > [...]nie było wymogu zgłaszania jeśli KPiR była.
    > Jeśli się coś zmieniło i trzeba zgłaszać, to raczej powinno być

    Fakt! Biję się w piersi, moje przeoczenie.

    Z rozporządzenia wyraźnie wynika, że nawet o założeniu KPiR zawiadamiamy tylko
    gdy robimy to po raz pierwszy (lub po przerwie).

    No to chyba w tym roku po raz pierwszy z żadnymi papierami do US nie polecę,
    na liniowe 19% za mały jestem.

    Jeszcze raz przepraszam za kuchę i pozdrawiam,
    PAD
    --