  • 1. Data: 2004-04-16 10:30:10
    Temat: zlozylem vat-r czy moge wystawiac faktury vat?
    Od: "Klaudia" <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    mam zalozona dzialnosc gospodarcza od 2003 roku. W kwietniu 2004 przekroczylam
    obrot 45700 zl wobec czego musialam zostac vatowcem. 13 kwietnia złozylam w
    urzedzie skarbowym druk vat-r, informujac ze utracilam zwolnienie z art.113
    Ustawy o PoTiU. Czy moge juz wystawiac faktury vat? Bo NIP nadany mam, tyle ze
    na potrzeby podatku dochodowego. Oprocz tego, czy moge dokonywac zakupow i z
    faktur zakupowych rozliczyc naliczony vat w deklaracji za miesiac kwiecien/2004
    Dziekuje i pozdrawiam
    Klaudia

  • 2. Data: 2004-04-16 11:08:17
    Temat: Re: zlozylem vat-r czy moge wystawiac faktury vat?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Klaudia napisał:

> [...]
    > Ustawy o PoTiU. Czy moge juz wystawiac faktury vat? Bo NIP nadany mam, tyle ze

    Możesz a nawet MUSISZ. Przekroczyłaś próg i każdą złotówkę powyżej progu
    musisz "ovatować".

    > na potrzeby podatku dochodowego. Oprocz tego, czy moge dokonywac zakupow i z
    > faktur zakupowych rozliczyc naliczony vat w deklaracji za miesiac kwiecien/2004

    Jak najbardziej. Oczywiście odliczasz VAT tylko od tego co kupiłaś po
    zarejestrowaniu się do VAT.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-04-16 11:29:32
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Maddy wrote:

    > Możesz a nawet MUSISZ. Przekroczyłaś próg i każdą złotówkę powyżej progu
    > musisz "ovatować".

    > Jak najbardziej. Oczywiście odliczasz VAT tylko od tego co kupiłaś po
    > zarejestrowaniu się do VAT.

    Kiedys bylo tak, ze mozna bylo zrobic spis z natury i US pozwalal odlizyc
    VAT z towarow zakupionych wczesniej a objetych tym spisem...
    Teraz niewiem..

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-04-17 20:37:15
    Od: czeslaw <n...@d...slp.pl>

    Dnia 2004-04-16 12:30, Użytkownik Klaudia napisał:

> [...]
    > faktur zakupowych rozliczyc naliczony vat w deklaracji za miesiac kwiecien/2004

    Na moj gust to nawet musisz. Nie slysalem o czyms takim jak NIP "nadany
    dla okreslonych potrzeb". NIP to numer identyfikacji podatkowej i moim
    zdaniem sluzy do identyfikacji przy WSZELKICH kontaktach z US.
    ---