  • 1. Data: 2004-04-16 09:59:09
    Temat: Cud nad wisla...
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Jak podali w sejmie
    MIMO obnizenia stawki CIT wplywy drastycznie wzrosly..

    No.. nie moge sie nadziwic ze jescze normalnych ludzi moze to dziwic...

    Ale najbardziej nie bede sie mogl nadziwic,
    jak Min Fin i inne takie powiedza,
    ze nie moga zmniejszyc stawki pit, bo budzetu na to nie stac..

    Ludzie trzymajcie...

    Budzetu nie stac, by byly wieksze wplywy...

    Boguslaw

  • 2. Data: 2004-04-16 11:10:37
    Temat: Re: Cud nad wisla...
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik bosz napisał:

    > Jak podali w sejmie
    > MIMO obnizenia stawki CIT wplywy drastycznie wzrosly..
    >
    >[ciach]
    >
    > Ludzie trzymajcie...
    >
    > Budzetu nie stac, by byly wieksze wplywy...

    Może nie maja takich pomieszczen gdzie by te wszystkie pieniądze
    przechować? ;-)
    W końcu przechowowanie takiego budżetu kosztuje. Banki drogi, skarbca
    musi pilnować agencja ochroniarska. Same koszty z takich dodatkowych
    wpływów ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-04-16 16:09:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Apr 2004, bosz wrote:

    >+ Jak podali w sejmie
    >+ MIMO obnizenia stawki CIT wplywy drastycznie wzrosly..

    Z zeszłego roku: MIMO obniżenia akcyzy na napoje alkoholowe
    wpływy drastycznie wzrosły.

    >+ No.. nie moge sie nadziwic ze jescze normalnych ludzi moze to dziwic...

    No to należałoby podsumować: tak z pół roku temu widziałem że w planach
    rządowych była... podwyżka akcyzy na alkohole. Rozumowanie ? "jak dołożymy
    dwa procenty to wpływy wzrosną o...".
    Siąść i płakać :( ?!

> [...]
    >+ Ludzie trzymajcie...
    >+
    >+ Budzetu nie stac, by byly wieksze wplywy...

    Widać nie stać :>
    W końcu mieszkasz w kraju w którym nie trzeba na maturze
    zdawać *nic* z matematyki, a ty byś sobie logiki i umiejętności
    liczenia życzył :]

    Inna sprawa że wskazania faktycznych źródeł owych wpływów nikt
    nie chce publicznie się podjąć - mimo iż IMO sprawa jest prosta
    jak drut kolczasty: w jakimś kraju X (lub zbiorze krajów Z)
    tenże podatek dał gorsze wyniki...
    Cały czas finansowaliśmy "naszym" podatkiem te kraje, w których
    podatek był niższy a w których istniały firmy powiązane z naszymi
    oraz była zawarta umowa "o unikaniu podwójnego..." (ale tę to
    mamy i z Cyprem zawartą !)
    Nie przetłumaczysz... Ludzie NIE CHCĄ niskich podatków :>
    I nie przyjmują do wiadomości że w przeciwnym przypadku od
    naprawdę bogatych Skarb nie dostaje NIC.
    Tego że "kadra" Hyundaya (lub zarząd, który musi płacić
    "kadrze") miała interes w "słowackim" podatku OF też nie
    widać poza specjalistycznymi czasopismami.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-04-16 22:06:34
    Od: e...@g...pl (else)

  • 5. Data: 2004-04-17 09:03:02
    Od: bromden <b...@g...pl.spam.off>

    > Jak podali w sejmie
    > MIMO obnizenia stawki CIT wplywy drastycznie wzrosly..

    Skąd ta informacja?

    "Kuźmiuk zaatakował rząd za to, że zdecydował się na obniżkę podatku
    dochodowego od osób prawnych do 19 proc., na czym - jak stwierdził -
    budżet stracił 7,5 mld zł. - Przedsiębiorcy dostali 7,5 mld zł, a teraz
    popierają redukcję wydatków społecznych o 30 mld zł. To jakaś
    schizofrenia rządu - mówił poseł ludowców."
    http://rp.pl/gazeta/wydanie_040417/ekonomia/ekonomia
    _a_8.html

    --
    bromden(at)gazeta(dot)pl

  • 6. Data: 2004-04-17 09:19:39
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    bromden wrote:

    > Skąd ta informacja?

    No slyszalem ministra jak w sejmie mowil..
    Lubie sobie troche "podbic hormony" wiec czaswm spbie transmisje z wiejskiej
    puszczam...

    Naprawde myslisz ze to byl sen ? watpie...

> [...]
    > popierają redukcję wydatków społecznych o 30 mld zł. To jakaś
    > schizofrenia rządu - mówił poseł ludowców."

    Nooo Kuźmiuk mogl to miec wczesniej przygotowane...
    ale co za roznica... jak obnizyl, to stracil...
    A ze pieinedzy jest wiecej... drobny szczegol..

    I jaka cisza nad tym grobem...

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-04-17 13:16:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Apr 2004, bromden wrote:

    >+ > Jak podali w sejmie
    >+ > MIMO obnizenia stawki CIT wplywy drastycznie wzrosly..
    >+
    >+ Skąd ta informacja?

    Słyszałem co najmniej dwa razy w 1 programie PR, zdaje się
    przy okazji któregoś z porannych wywiadów (w okolicy "między
    siódmą a ósmą" zwyczajowo zapraszają kogoś z polityków).
    Na pewno było też w serwisach informacyjnych: "wykonanie
    ściągalności" (w %% planu budżetowego) jest lepsze niż w zeszłym
    roku, kwota ściągnięta też.

    >+ "Kuźmiuk zaatakował rząd za to, że zdecydował się na obniżkę podatku
    >+ dochodowego od osób prawnych do 19 proc., na czym - jak stwierdził -
    >+ budżet stracił 7,5 mld zł.

    Ależ mistrzu, co mistrz... no jakby podatek wynosił 25% zamiast
    15% no to od podstawy opodatkowania 75 Gzł wyszłoby 18,75 Gzł
    podatku, a tak to wyszło 'tylko' 11,25 Gzł. Nie wiem od jakiej
    wartości bazowej CIT poseł zaczął - rachunki pewnie trzeba
    skorygować, ale pewnie o tę ideę chodzi :>
    Tego że przy wyższej stawce podatki byłyby zapłacone, ale ZA
    GRANICĄ to poseł już widać nie ogarnia, bo:

    >+ To jakaś schizofrenia

    ;>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 8. Data: 2004-04-19 08:07:40
    Od: "Darek W." <a...@p...pop.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > Z zeszłego roku: MIMO obniżenia akcyzy na napoje alkoholowe
    > wpływy drastycznie wzrosły.

    Na Słowacji też wzrosły wpływy z PIT, bodajże o 47%, i zrobiła się znienacka
    _nadwyżka_ budżetowa. A wszystko przez to, że wprowadzili podatek liniowy
    czyli obniżyli podatki, o zgrozo, najbogatszym.

    BTW w Polsce w 2002 roku:
    1,13% podatników w 3 przedziale skali podatkowej zapłaciło 34,5% całkowitej
    kwoty podatku jaka wpłynęła do Skarbu Państwa.
    3,78% podatników w 2 przedziale skali podatkowej zapłaciło 16,0% całkowitej
    kwoty podatku jaka wpłynęła do Skarbu Państwa.

    W sumie 4,91% podatników wpłaciło ponad 50% całkowitej kwoty podatku PIT. A
    większość p.osłów uważa, że bogaci płacą stanowczo zbyt mało.

    Darek
    Gwałtowny wzrost zatrudnienia w administracji państwowej wynika z
    zastąpienia jednego inteligenta czterema ćwierćinteligentami. W ramach walki
    z bezrobociem.

  • 9. Data: 2004-04-19 08:41:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Apr 2004, Darek W. wrote:
    [...]
    >+ Na Słowacji też wzrosły wpływy z PIT, bodajże o 47%, i zrobiła się znienacka
    >+ _nadwyżka_ budżetowa. A wszystko przez to, że wprowadzili podatek liniowy
    >+ czyli obniżyli podatki, o zgrozo, najbogatszym.

    Dla porządku trzeba przyznać że również zaczęli regulować zasiłki
    socjalne, zdaje się nawet że spowodowało to małe zamieszki tu
    i ówdzie (jak pamiętam odważono się powiedzieć że "ludności romskiej").
    Nasze 300% odchyłki w ilości rentowiczów też jest podejrzane - i to
    iż płacimy niemal tyle na składkę rentową co na emerytalna woła
    o pomstę. To jest NIEMOŻLIWE żeby było prawidłowe.
    To samo z funduszem alimentacyjnym... (zastrzegam iż kilka razy już
    wyjaśniało się CZEMU, choć głównie na .prawo).

    [...]
    >+ W sumie 4,91% podatników wpłaciło ponad 50% całkowitej kwoty podatku PIT.
    >+ A większość p.osłów uważa, że bogaci płacą stanowczo zbyt mało.

    Trzeba by powiedzieć żeby sprawdzili ile sami płacą od diet ;>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)