  • 1. Data: 2004-04-16 10:28:12
    Temat: Ubezp. zdrow. a rozliczenie roczne i PIT-5
    Od: Kemot'h <k...@n...poczta.onet.pl>

    Witam!

    Chciałbym sie upewnić, czy dobrze zrozumiałem to co udało mi się znaleźć
    w archiwum.
    Zapłacilem ubezp. zdrowotne za grudzień 2003 w styczniu 2004.
    Czy kwotę ubezpieczenia zapłaconą w styczniu odliczam w PIT-5 za styczeń
    2004, a co za tym idzie nie uwzględniam jej w rozliczeniu rocznym za
    2003?

    --
    Kemot'h

  • 2. Data: 2004-04-16 11:15:11
    Temat: Re: Ubezp. zdrow. a rozliczenie roczne i PIT-5
    Od: "Monika" <monika_kropka_milner@desktop_kropka_com_kropka_pl.invalid>

> [...]
    > Czy kwotę ubezpieczenia zapłaconą w styczniu odliczam w PIT-5 za styczeń
    > 2004, a co za tym idzie nie uwzględniam jej w rozliczeniu rocznym za

    Tak

  • 3. Data: 2004-04-16 14:21:39
    Od: "izullka" <izullka@(nospam)wp.pl>

    W Pit-5 jak i w pit-36 odliczasz składkę faktycznie zapłaconą w danym roku.
    Tzn jeżeli za 01/2003 (płtną do 10.02) zapłaciles w lutym to dopisujesz ja
    do pit-5 w lutym.

    Jezeli byłes dobrym płatnikiem i zapłaciłes ja w styczniu to odliczasz ja w
    styczniu.
    Przewaznie ludzie płaca do 10go /15go nastepnego miesiąca, ale ja znam i
    takich co sa nadgorliwi i płaca w miesiacu, którego to składka dotyczy.

    Jeżeli jestes mniej nadgorliwy i placiles zus do 10go lub 15go następnego
    m-ca, to w zeznaniu rocznym za 2003 ujmujesz składki od 12/2002 (płantne w
    styczniu 2003) do 11/2003 (płatne w grudniu 2003).

    Jezeli 12/2003 zapłaciłes w styczniu 2004 to odliczasz składkę w PIT-5 za
    styczen.

    Nio i odliczasz - 7,75% podstawy

    Pozdrawiam,
    Zulka

  • 4. Data: 2004-04-16 16:11:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Apr 2004, izullka wrote:
    [...]
    >+ Przewaznie ludzie płaca do 10go /15go nastepnego miesiąca, ale ja znam i
    >+ takich co sa nadgorliwi i płaca w miesiacu, którego to składka dotyczy.

    Och, ja w zeszłym roku byłem dwa razy nadgorliwy: w listopadzie
    i grudniu. Sądzisz że to była TYLKO nadgorliwość ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)