  • 1. Data: 2004-03-27 15:36:44
    Temat: zmiana siedziby DG
    Od: "Mariusz" <m...@w...pl>

    Witam!
    W poneidzialek musze przenosic DG. Przenosze z jednego miasta do drugiego.

    czy kroki:
    1. Aktualizacja REGON
    2. Wyrejestrowanie w Urzedzie Miejskim
    3. Rejestracja w UM
    sa poprawne??

    Czy aktualizacje NIP 1 musze skladac tylko w nowym Urzedzie Skarbowym, czy
    tez w starym???

    Czy w przypadku gdy jestem vatowcem, musze tez aktualizowac Vat R??

    Prosze bardzo o odpowiedz

  • 2. Data: 2004-03-27 15:49:35
    Temat: Re: zmiana siedziby DG
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Mariusz napisał:
    > Witam!
    > W poneidzialek musze przenosic DG. Przenosze z jednego miasta do drugiego.

> [...]

    Najpierw przerejestrowanie w UM, potem Regon.
    Do regonu będzie potrzebny nowy wpis do ewidencji.
    Do ewentualnej aktualizacji NIP będzie potrzebny nowy wpis i nowy regon.

    > Czy aktualizacje NIP 1 musze skladac tylko w nowym Urzedzie Skarbowym, czy
    > tez w starym???

    Rozumiem że zmieniasz przy okazji miejsce zamieszkania?
    Jezeli tak, to składasz NIP-1 tylko w nowym - teoretycznie nowy powinien
    zawiadomic stary.
    Ale USy maja kłopoty z komunikacją, więc profilaktycznie warto posłać do
    starego pismo z informacją że zmieniono miejsce zamieszkania i że tego a
    tego dnia zlozono aktualizację NIp-1 w takim to a takim US wlaściwy
    miejscowo wg. nowego miejsca zamieszkania.

    Jeżeli zmieniasz tylko miejsce prowadzenia działalności a nie
    zamieszkania, to składasz NIP-1 do swojego "starego" US bo tam się
    będziesz dalej rozliczał.

    > Czy w przypadku gdy jestem vatowcem, musze tez aktualizowac Vat R??

    Teoretycznie tak, ale już się spotkałam ze stanowiskiem US że nie
    trzeba, wystarczy NIP-1.
    Zapytaj we wlaściwym urzędzie... to jeden z przypadków kiedy lepiej
    postepowac wg. "prawa miejscowego".

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-03-27 15:52:34
    Od: "Mariusz" <m...@w...pl>

    > Najpierw przerejestrowanie w UM, potem Regon.

    Czyli wyrejestrowac w jednym, a w drugim zarejestrowac?? Czy jest jakas
    mozliwosc aktualizacji???
    Czy Regon pozostaje ten sam?>??

    > Jezeli tak, to składasz NIP-1 tylko w nowym - teoretycznie nowy powinien
    > zawiadomic stary.

    Tak zmieniam tez zamieszkanie

    Dziekuje Maddy