  • 1. Data: 2004-03-27 16:41:00
    Temat: Rozszerzenie działalności oraz umowa użyczenie
    Od: "Slonko" <s...@g...pl>

    Witam,

    Czy wie ktoś na czym polega rozszerzenie działalności gosp.? Teraz są tylko
    usługi komputerowe ale znajomy chce róznież handlować komputerami dla firm
    oraz otworzyć sklep ze sprzedażą odzieży używanej. Wystarczy jechać do
    gminy/urzędu miasta i wypełnic wniosek potem po nowy regon, urząd skarbowy i
    zus? Te wszystkie "profile" działalności można prowadzic pod jednym regonem?
    jako jedna działalność?

    I jeszcze jedno pytanie, umowa użyczenia zawarta na czas określony,
    właściciel samochodu - sprzedaje go. Robić jakiś aneks do umowy? czy ona po
    prostu wygasa?
    Agata

  • 2. Data: 2004-03-28 23:38:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Mar 2004, Slonko wrote:
    [...]
    >+ Te wszystkie "profile" działalności można prowadzic pod jednym regonem?
    >+ jako jedna działalność?

    Tak. Dla GUS (w formularzu AFAIR tak jest) liczą się 3 "głowne źródła
    przychodów", przy czym wg pierszego "liczy się udział" nadawany jest
    REGON - i jest formalny obowiązek zgłoszenia do GUS jeśli "główne
    źródła" się zmienią :)

    >+ I jeszcze jedno pytanie, umowa użyczenia zawarta na czas określony,
    >+ właściciel samochodu - sprzedaje go. Robić jakiś aneks do umowy? czy ona po
    >+ prostu wygasa?

    A niby dlaczego miałaby wygaść ? Przecież korzystający nic nie wie
    że właściciel sprzedał ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-03-30 06:41:40
    Temat: Re: Rozszerzenie działalności OT
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > A niby dlaczego miałaby wygaść ? Przecież korzystający nic nie wie

    Gotfrydzie, zęby bolą.
    Wygasnąc, nie "wygaść" ;-))

    Błędy gramatyczne sa gorsze od ortograficznych, bo je nie tylko widac
    ale słychac i czuć ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2004-03-30 20:05:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Mar 2004, Maddy wrote:
    [...]
    >+ Gotfrydzie, zęby bolą.

    Ykhm... nie bić !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-03-31 15:09:55
    Od: "Slonko" <s...@g...pl>

    wiadomości
    rtezjan.zabrze.pl...
> [...]
    > źródła" się zmienią :)

    > A niby dlaczego miałaby wygaść ? Przecież korzystający nic nie wie

    Tia....może jakaś inna odpowiedź?
    Agata

  • 6. Data: 2004-03-31 20:49:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 31 Mar 2004, Slonko wrote:

> [...]
    >+ >
    >+ > A niby dlaczego miałaby <censored> ?
    >+ > Przecież korzystający nic nie wie że właściciel sprzedał ;) !

    A co się konkretnie nie podoba ?
    Umowa jak umowa - jest egzekwowalna. Jak zawrzesz umowę darowizny
    i darczyńca bez powodu się nie wywiązuje to masz prawo zastosować
    operację "do sądu go", prawda ?
    Tak samo przy dzierżawie/najmie/użyczeniu: zawierasz umowę np.
    na dwa lata i co to cię obchodzi że "właściciel sprzedał" ?
    *Jego* obowiązkiem jest dopilnować żeby kupujący wiedział
    że sprzedawana rzecz jest obciążona roszczeniem :) i aby
    korzystający wiedział komu ma oddać.
    Załóżmy że rzecz została sprzedana BEZ uprzedzenia nabywcy czy jest
    obciążona - no to trzeba prawników spytać który z zapisów (KC oczywiście)
    znajdzie zastosowanie (bo nie wiem):
    +++
    Art. 59. W razie zawarcia umowy, której wykonanie czyni całkowicie lub
    częściowo niemożliwym zadośćuczynienie roszczeniu osoby trzeciej, osoba ta
    może żądać uznania umowy za bezskuteczną w stosunku do niej, jeżeli strony
    o jej roszczeniu wiedziały albo jeżeli umowa była nieodpłatna. Uznania
    umowy za bezskuteczną nie można żądać po upływie roku od jej zawarcia.
    Art. 471. Dłużnik obowiązany jest do naprawienia szkody wynikłej
    z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, chyba że
    niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności,
    za które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi.
    ---

    Ale poprzednia umowa (użyczenia) nie znika w czarnej dziurze !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)