  • 1. Data: 2004-03-18 19:06:53
    Temat: znowu TPSA - tym razem faktura korygująca
    Od: Maciek Bartnik <m...@b...polbox.com>

    Witam!

    Po wielu tygodniach walki TPSA postanowiła skorygować moje faktury.
    Sprawa jest skomplikowana, więc teraz proszę czytać uważnie :-)
    W zeszłym miesiacu (18.02) dostałem fakturę za telefon (termin płatności
    26.02). Wyszczególniono na niej koszt połączeń za styczeń 2004 oraz
    abonamenty od listopada 2003 do lutego 2004. Dzisiaj (18.03) dostałem
    korektę tej faktury, na której dodano jeszcze koszt połączeń za listopad
    2003. Na fakturze korygującej jest adnotacja: "do rozliczenia w kolejnym
    cyklu rozrachunkowym", czyli kwota korekty będzie dopisana do kolejnej
    "normalnej" faktury, która powinna przyjść lada dzień.

    Teraz chciałbym się upewnić czy dobrze robię.
    Najpierw VAT:
    Fakturę otrzymaną w lutym rozliczam w lutym, a korektę olewam. VAT z
    korekty rozliczę w marcu, czyli tak w sumie to po prostu rozliczę sobie
    marcową fakturę, bo ta korekta będzie na niej uwzględniona. Czy gdzieś
    wpisuję fakturę korygującą (np. w rejestr zakupów), czy po prostu
    wkładam w papiery i trzymam na wszelki wypadek?

    Następnie KUP:
    Sumuję koszty dotyczące roku 2003 z faktury z lutego oraz korygującej i
    dopisuję z datą 31.12 do grudnia 2003. Jak to formalnie zrobić? Wystawić
    jakiś dowód wewnętrzny, na którym zsumuję wydatki? Resztę rozliczam w
    2004 w miesiącu w którym mi akurat TPSA łaskawie przyśle fakturę. Czyli
    tutaj także olewam fakturę korygującą i nigdzie jej nie wpisuję?

    Tak to ma mniej więcej wyglądać? Z góry dzięki za odpowiedzi. Wiem, że
    już przynudzam z tymi fakturami telekomunikacyjnymi, ale powoli chyba
    wszystko się wyprostowuje, więc niedługo może dam spokój ;-)

    Maciek / Pisząc do mnie prywatnie usuń wstawkę antyspamową /
    KPiR, VAT, memoriał