  • 1. Data: 2003-08-07 12:24:58
    Temat: znowu darowizna...
    Od: "team2k" <t...@g...pl>

    Art. 1. 1. Podatkowi od spadków i darowizn, zwanemu dalej "podatkiem",
    podlega nabycie przez osoby fizyczne własności rzeczy znajdujących się na
    terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub praw majątkowych wykonywanych na
    terytorium Rzeczypospolitej Polskiej...

    jak dostanę darowiznę w usa, to nie muszę płącić podatku?

  • 2. Data: 2003-08-07 13:30:57
    Temat: Re: znowu darowizna...
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "team2k" <t...@g...pl> napisał
> [...]
    > terytorium Rzeczypospolitej Polskiej...
    >

    > jak dostanę darowiznę w usa, to nie muszę płącić podatku?

    tak, pod warunkiem że jak np. otrzymasz pieniądze to nie trafią one do
    Polski.... ale nie jestem pewnien....

  • 3. Data: 2003-08-07 18:04:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Aug 2003, team2k wrote:

> [...]
    >+ terytorium Rzeczypospolitej Polskiej...
    >+
    >+ jak dostanę darowiznę w usa, to nie muszę płącić podatku?

    Przechlapane.
    W USA nie ma podatku od spadków i darowizn :>, to jest normalny
    dochód. Nie mam namiaru, ale NA PEWNO widziałem interpretację
    że w takim układzie w USA trzeba opłacić podatek dochodowy,
    a z kolei - ponieważ w .pl darowizna i spadek podlega podatkowi
    jak wyżej, NIE UJĘTEMU w umowie o unikaniu podwójnego opodatkowania,
    to...niestety...drugi raz... :(
    Natomiast nie dam głowy czy "liczy się" fakt otrzymania, czy
    przytarganie do Polski, tu możesz mieć rację :) ale tylko
    w zakresie *polskiego* podatku (w USA AFAIK to jest zwykły dochód).

    pozdrowienia, Gotfryd