  • 1. Data: 2005-12-10 14:53:05
    Temat: zostalem vatowcem ...
    Od: "Langi" <l...@...pl>

    jestem "ryczaltowcem" prowadze sprzedaz wysylkowa dla osobo fizycznych
    rozliczam sie bezgotowkowo (jestem zwolniony z posiadania kasy fiskalnej).
    Czy do ewidencji sprzedazy vat mam wpisywac kwote kazdej transakcji ? Na
    jakiej podstawie skoro ona nie jest w zaden sposob dokumentowana ?
    Sporzadzilem sobie druczek w excelu ktory mozna zobaczyc tutaj
    http://www.lang.wns.pl/arkusz.xls jest on przystosowany do moich potrzeb tzn
    dwie stawki ryczaltu i dwie vatu. Druczek jest zestawieniem dziennym ze
    zsumowana sprzedaza dzienna czy moge sie takim druczkiem poslugiwac i jest
    on dostatecznym udokumentowaniem dziennej sprzedazy ? . z gory dziekuje za
    odp.

    --
    pozdrawiam Paweł

  • 2. Data: 2005-12-12 21:36:56
    Temat: Re: zostalem vatowcem ...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Dec 2005, Langi wrote:

    > Czy do ewidencji sprzedazy vat mam wpisywac kwote kazdej transakcji ? Na
    > jakiej podstawie skoro ona nie jest w zaden sposob dokumentowana ?

    Pogryzę.
    A czym jest wpis z kwotą sprzedaży jeśli nie jej DOKUMENTACJĄ
    właśnie, co ???
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-12-12 22:20:46
    Od: "Langi" <l...@...pl>

    no tak :) , ale spotkalem sie ze zdaniem ze kazda sprzedaz musi byc
    rozpisana osobno, a jesli widziales moj druczek, jest on zestawieniem
    dziennym, dzieki za zainteresowanie moim postem ;)

  • 4. Data: 2005-12-13 00:11:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Dec 2005, Langi wrote:

    > no tak :) , ale spotkalem sie ze zdaniem ze kazda sprzedaz musi byc
    > rozpisana osobno,

    ...podstawa prawna ?

    > a jesli widziales moj druczek, jest on zestawieniem
    > dziennym, dzieki za zainteresowanie moim postem ;)

    O ryczałcie mam pojęcie małe, więc się nie wypowiem zbyt autorytarnie
    aby po nosie nie oberwać. Ale na KPiR możliwe jest rozliczanie
    łączne sprzedaży - więc bym się zdziwił jakby ryczałt nie
    dopuszczał.
    Polecam poczytać to pod spodem:

    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych newsowiczów ?

    :)

  • 5. Data: 2005-12-13 14:02:26
    Od: "Langi" <l...@...pl>

    > ...podstawa prawna ?

    eh gdybym znal podstawy prawne i umial je sobie zinterpretowac tak jak moj
    us sobie tego zyczy, to bym tu o nic nie pytal,

    przyjalem :)

    pozdrawiam