  • 1. Data: 2005-12-10 10:35:33
    Temat: Zażalenie do Izby a brak znaczka opłaty
    Od: "SG" <s...@p...onet.pl>

    Cześć,
    Złożyłem zażalenie do Izby Skarbowej, wysłałem poleconym na adres mojego US,
    ale zapomniełem przykleić znaczka opłaty skarbowej :(

    Czy :
    a) Pismo zostanie odrzucone zupełnie jako nie spełniające wymogów formalnych ?
    b) zwrócą mi je do uzupełnienia ?

    Czy to jest tylko widzimisię jakiegoś urzędnika czy jest to jakoś uregulowane ?

    --
    Sławek

  • 2. Data: 2005-12-12 19:57:18
    Temat: Re: Zażalenie do Izby a brak znaczka opłaty
    Od: "Andrzej R" <K...@w...pl>

    Napisz i wyślij drugie pismo z naklejonym znaczkiem skarbowym za 5 zł.(chyba
    5 ) i w treści pisma napisz: "w uzupełnieniu do pierwszego pisma w
    załączeniu uiszczam opłatę skarbową w wysokości ..... zł "

  • 3. Data: 2005-12-12 21:30:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Dec 2005, SG wrote:

> [...]
    > b) zwrócą mi je do uzupełnienia ?
    >
    > Czy to jest tylko widzimisię jakiegoś urzędnika czy jest to jakoś uregulowane ?

    ...uwaga, dywaguję !
    Niemniej - IMHO należą ci się baty. Za lenistwo :[ bo to ty powinieneś
    wyciągnąć na tapetę poniższe cytaty:

    +++
    Art. 14a
    § 1. Stosownie do swojej właœciwoœci naczelnik urzędu
    skarbowego, naczelnik urzędu celnego lub wójt,
    burmistrz (prezydent miasta), starosta albo
    marszałek województwa na pisemny wniosek podatnika,
    płatnika lub inkasenta majš obowišzek udzielić
    pisemnej interpretacji[...]
    § 5. Do załatwienia wniosku, o którym mowa w § 1,
    stosuje się odpowiednio przepisy art. 169 § 1 i 2
    oraz art. 170 § 1, z tym że w razie gdy wniosek
    nie został uzupełniony w wyznaczonym terminie,
    nie majš zastosowania przepisy art. 14b § 3.
    [...]
    Art. 169
    § 1. Jeżeli podanie nie spełnia wymogów okreœlonych
    przepisami prawa, organ podatkowy wzywa wnoszšcego
    podanie do usunięcia braków w terminie 7 dni,
    z pouczeniem, że niewypełnienie tego warunku
    spowoduje pozostawienie podania bez rozpatrzenia.
    [...]
    § 2. Przepis § 1 stosuje się również, jeżeli strona
    nie wniosła opłat, które zgodnie z odrębnymi
    przepisami powinny zostać uiszczone z góry.
    ---

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-12-15 23:25:45
    Od: "SG" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > § 2. Przepis § 1 stosuje się również, jeżeli strona
    > nie wniosła opłat, które zgodnie z odrębnymi
    > przepisami powinny zostać uiszczone z góry.

    Dzięki za info. No to mam jeszcze jakąś szansę :).

    Pisałem to odwołanie do późna w nocy, potem poleciałem jak
    wariat na pocztę główną żeby przed pólnoca przed upływem
    terminu zdązyć poleconym wysłac i z tego wszystkiego zapomniałem
    o znaczku za piątaka :( A i tak pewnie nie miałbym gdzie go kupić.

    Baty za lenistwo przyjmuję i składam niniejszym samokrytykę: ty leniu :)

    Pozdrawiam,
    --
    Sławek