  • 1. Data: 2008-06-17 20:17:24
    Temat: zus i podpis elektroniczny - jak to jest
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    Witam.

    W związku z tym, że w lipcu ma wejść podpis elektroniczny chciałbym się
    dowiedzieć jak to jest

    http://www.zus.pl/default.asp?p=1&id=2167

    na tej stronie niby coś pisze o równloegłym istnieniu dwóch podpisów po 21
    lipca - czyli tym który jest teraz i tym "płatnym".
    Ale dalej pisze, że "Uwaga! Od 21 lipca 2008 r. wszystkie dokumenty
    elektroniczne przekazywane do ZUS należy podpisywać bezpiecznym podpisem
    elektronicznym."

    Z tego wynika, że ktoś kto nie będzie mial bezpiecznego podpisu
    elektronicznego (czyli tego kupionego w jednej z trzech firm - o ile dobrze
    rozumiem) nie będzie mógł wysłać dokumentów. Z drugiej strony dziś znajomy
    przedłużał w zus swój stary certyfikat i pani w zus mu powiedziała,że
    spokojnie może przez rok wysyłać na tym co dostał z zus.

    Więc jak to jest dokładnie? czy
    a) 21 lipca zus zaprzestanie wydawać nowe certyfikaty zachowując
    jednocześnie ważność już wydanych.
    b) zaprzestanie wydawać nowe i już wydane stracą ważność?

    Innymi słowy czy jeżeli znajomy wyrobił nowy certfikat wczoraj czy musi się
    spieszyć (jeżeli chodzi o sprawy zusowskie) z certyfikatem płatnym czy ma
    jeszcze rok na to?

    ps. wiem , że te certyfikaty to się jakoś inaczej nazywają - ale myślę że
    wiadomo o co mi chodziło

    --
    PawełJ

  • 2. Data: 2008-06-17 20:48:39
    Temat: Re: zus i podpis elektroniczny - jak to jest
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    pawelj w <news:g39676$1mt$1@atlantis.news.neostrada.pl>:

> [...]

    > na tej stronie niby coś pisze o równloegłym istnieniu dwóch podpisów po 21
    > lipca - czyli tym który jest teraz i tym "płatnym".

    Ale tam pisza o 21 lipca 2007

    > dziś znajomy
    > przedłużał w zus swój stary certyfikat i pani w zus mu powiedziała,że
    > spokojnie może przez rok wysyłać na tym co dostał z zus.

    Miłe, Maddy tez o tym pisała, ale "z głowy"...

    > Więc jak to jest dokładnie? czy
    > a) 21 lipca zus zaprzestanie wydawać nowe certyfikaty zachowując
    > jednocześnie ważność już wydanych.
    > b) zaprzestanie wydawać nowe i już wydane stracą ważność?

    Mi to lotto... Mój certyfikat jest wazny do 20 lipca 2008 do 23:59 bodajże,
    a po tej dacie papierek im zawiozę albo i nie...

    > ps. wiem , że te certyfikaty to się jakoś inaczej nazywają - ale myślę że
    > wiadomo o co mi chodziło

    Podpis kwalifikowany

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2008-06-17 20:58:13
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > Ale tam pisza o 21 lipca 2007
    Tak

    na stronie jest kalendarzyk nawet ładny i jest jakaś ustawa:
    "Na podstawie art. 40 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji
    działalności podmiotów realizujących zadania publiczne od 21 lipca 2008 r.
    jedynym podpisem składanym podczas wysyłania dokumentów ubezpieczeniowych w
    postaci elektronicznej będzie bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany
    przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu."

    > Miłe, Maddy tez o tym pisała, ale "z głowy"...

    Czytałem kiedyś post Maddy, że w trosce o swoich klientów jakiś czas już
    tego używa.
    Mi też chodzi o moich klientów - zwłaszcza tych bardzo oszczędnych - którym
    ktoś powiedział, że mogą mieć stary certyfikat wydany przez zus dokąd nie
    straci ważności.
    > Mi to lotto... Mój certyfikat jest wazny do 20 lipca 2008 do 23:59
    > bodajże,
    > a po tej dacie papierek im zawiozę albo i nie...
    Widać możesz. niektórzy jednak muszą wysłać.
    Ale nie wiem czy wiesz, że poza datą którą pokazuje płatnik to jest jeszcze
    druga data której płatnik w tej wersji nie pokazuje. A ta druga data odnosi
    się do klucza prywatnego który to kończy się dwa tygodnie wcześniej.

    > Podpis kwalifikowany

    Może i tak.
    Tyle, że właśnie mam na biurku zestaw z certum. ZUS wyślę. a co jeszcze? nie
    mam pojęcia jak to ugryźć żeby np dokument podpisaś swoim nazwiskiem albo
    jakiegoś mejla...

    pozdrawiam
    --
    PawełJ

  • 4. Data: 2008-06-18 06:03:32
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 17 Jun 2008 22:17:24 +0200, pawelj napisał(a):

    > Więc jak to jest dokładnie? czy

    > a) 21 lipca zus zaprzestanie wydawać nowe certyfikaty zachowując
    > jednocześnie ważność już wydanych.

    Tak jest według rządowych planów nowelizacji ustawy. O tych planach ciągle
    pisze prasa, ale chyba nikt nie widział jeszcze żadnego druku sejmowego
    ani nawet oficjalnej wypowiedzi kogoś z rządu.

    > b) zaprzestanie wydawać nowe i już wydane stracą ważność?

    Tak jest według obowiązującej ustawy.