  • 1. Data: 2008-06-17 05:02:59
    Temat: Zakup mieszkania- wspólnie czy nie (dochodowy)
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Witam,

    Sytuacja jest następująca: sprzedaję dom nabyty przed 1 stycznia 2007
    (a więc obowiązuje stara ustawa), nie ma jeszcze pięciu pełnych lat po roku
    nabycia- a zatem trzeba kasę przeznaczyć na "cele mieszkaniowe".

    Sprawę komplikuje fakt, że dom kupiony był przed wstąpieniem
    w związek małżeński. I teraz pytanie: czy nowe mieszkanie powinno w akcie
    notarialnym być tylko na mnie, czy może być na nas dwoje?
    Nie chciałbym, by US uznał, że na cele mieszkaniowe wydałem tylko
    50% rzeczywiście wydanej kasy...

    Czy trzeba jakoś w tekście aktu napisać "Kupujący oświadcza, że środki
    na zakup pochodzą ze sprzedaży domu w XXX, KW ...., akt not. nr"?

    Aha, czy spłata pożyczki z ZFŚS (oznaczonej wyraźnie jako wyłącznie na cele
    mieszkaniowe) będzie raczej bez problemu zakwalifikowana przez US jako
    "cele mieszkaniowe" zgodne z ustawą (w tekście ustawy jest "bank lub kasa
    zapomogowo-pożyczkowa"), czy trzeba przygotować się na odwołanie od decyzji?

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 2. Data: 2008-06-17 07:27:30
    Temat: Re: Zakup mieszkania- wspólnie czy nie (dochodowy)
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" <D...@i...com>
    napisał w wiadomości news:g37gi3$k63$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > w związek małżeński. I teraz pytanie: czy nowe mieszkanie powinno w akcie
    > notarialnym być tylko na mnie, czy może być na nas dwoje?

    Tylko na Ciebie.
    Czemu miałbyś darować żonie połowę?

    > Czy trzeba jakoś w tekście aktu napisać "Kupujący oświadcza, że środki
    > na zakup pochodzą ze sprzedaży domu w XXX, KW ...., akt not. nr"?

    Wystarczy "wchodzą do majątku odrębnego".

  • 3. Data: 2008-06-17 11:16:59
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Cavallino napisał(a):

    > Tylko na Ciebie.
    > Czemu miałbyś darować żonie połowę?

    Mam gest ;-)
    Tylko (ewentualnego) podatku byłoby szkoda.

    > Wystarczy "wchodzą do majątku odrębnego".

    Ok, dzięki.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP