  • 1. Data: 2003-11-29 15:42:51
    Temat: zus od udziałowca sp. z o.o.
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    Czy udziałowiec sp. z o.o., który nie jest ubezpieczony w ZUS z innych
    tytułów, nie zatrudniony w tej spółce, musi odprowadzać składki jak z DG?
    Gosia

  • 2. Data: 2003-11-29 16:55:28
    Temat: Re: zus od udziałowca sp. z o.o.
    Od: "PiracyOEM" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy udziałowiec sp. z o.o., który nie jest ubezpieczony w ZUS z innych
    > tytułów, nie zatrudniony w tej spółce, musi odprowadzać składki jak z DG?
    > Gosia

    Nie wydaje mi się. Skoro nie prowadzi działalności, nie pracuje, to nie
    musi. Podobnie jest w sytuacji zakupienia akcji spółki akcyjnej. Sytuacja
    jest analogiczna (też w sumie stajemy się po części właścicielem) i nie
    płąci się skłądej ZUS. Poprostu w tym wypadku czerpie pan zyzski ze spółki
    kapitałowej od czego odprowdza pan podatek (od dywidendy).

  • 3. Data: 2003-12-01 09:31:23
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-11-29 16:42, Marek wrote:
    > Czy udziałowiec sp. z o.o., który nie jest ubezpieczony w ZUS z innych
    > tytułów, nie zatrudniony w tej spółce, musi odprowadzać składki jak z DG?
    > Gosia

    Jeżeli posiada 100% udziałow - TAK; inaczej - nie.

    Pzdr; Catbert

  • 4. Data: 2003-12-01 10:17:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 29 Nov 2003, PiracyOEM wrote:

> [...]
    >+ > tytułów, nie zatrudniony w tej spółce, musi odprowadzać składki jak z DG?

    ...same zagwozdki: Gosia/Marek, ilu tych udziałowców... ;)

    >+ Nie wydaje mi się. Skoro nie prowadzi działalności, nie pracuje, to nie
    >+ musi.

    ...kiedy jakby był *jednym* udziałowcem to jest inaczej traktowany.
    FYI: sam niedawno przeoczyłem :]

    pozdrowienia, Gotfryd