  • 1. Data: 2003-11-29 11:49:18
    Temat: Urząd Skarbowy a stałe zameldowanie. POMOCY!
    Od: "Wojciech Biniewicz" <w...@N...gazeta.pl>

    Czy ktoś mógłby mi odpowiedzieć jak wygląda kwestia zmiany zameldowania
    stałego w związku z rozliczaniem się z podatku w Urzędzie Skarbowym?
    Jeśli np. byłem zameldowany w miejscowości A, a przeniosłem się do B, to
    jeśli dokonałem zmiany zameldowania w listopadzie br. to:
    1) Czy mogę jeszcze w bieżącym roku podatkowym rozliczać się w starym
    urzędzie skarbowym (w miejscowości A)?
    2) Jeśli nie to, czy muszę zgłaszać fakt zmiany zameldowania do Urzędu
    Skarbowego w miejscowości A? (I czy w ogóle muszę?)
    3) Jeśli musiałbym zgłosić fakt zmiany zameldowania w Urzędzie Skarbowym w
    miejscowości A, to czy muszę dopełnić jeszcze jakieś obowiązki w FISKUSie w
    miejscowości B, czy wystarczy tylko wysyłka PITu?

  • 2. Data: 2003-11-29 12:18:38
    Temat: Re: Urząd Skarbowy a stałe zameldowanie. POMOCY!
    Od: "sia_ka" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Wojciech Biniewicz" <w...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:bqa13u$i9u$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > miejscowości A, to czy muszę dopełnić jeszcze jakieś obowiązki w FISKUSie
    > miejscowości B, czy wystarczy tylko wysyłka PITu?

    Po 1)
    Zeznania roczne składa się w US właściwym dla miejsca zamieszkania na dzień
    31.12., a nie zameldowania.
    Po 2)
    Jeżeli podatnik zmienia adres zamieszkania, to składa NIP-3 jako
    aktualizację w US, pod który w tym momencie podlega (mówimy tu o osobie
    fizycznej nie prowadzącej działalności gospodarczej)
    Po 3)
    Zameldowanym można być w Zakopanem, a mieszkac np w Gdańsku - wtedy zeznanie
    składa się w odpowiednim US w Gdańsku.

    Pozdrawiam
    sia_ka