  • 1. Data: 2005-11-07 21:58:27
    Temat: zwrot VAT (DG)
    Od: "Vei" <g...@g...pl>

    Witam,

    Mam zamiar zamknac DG wraz z dniem 31 grudnia 2005. Jak na razie mam nadwyzke
    podatku VAT naliczonego nad naleznym - kwota moze dla wielu niewielka, ale dla
    mnie sporo - okolo 800 zł. Caly czas te kwote przenosze do rozliczenia na
    kolejne miesiace i czasem o pare zloty sie zmniejsza a czasem zwieksza.
    W deklaracji za pazdziernik chcialabym wystapic o zwrot VAT.
    I teraz moje pytanie:
    - czy wystarczy zaznaczyc odpowiednie pola w formularzu (np. 59 - stary
    formularz wersja 8)?
    - czy trzeba spelnic jakies dodatkowe warunki? Dodam, ze nadwyzka nie ma nic
    wspolnego z nabyciem srodkow trwalych?
    - czy jakies specjalne warunki trzeba spelnic, by ubiegac sie o zwrot
    przyspieszony? Ile dni sie czeka na zwrot przy przyspieszonym zwrocie?

    Dodam, ze prowadze dzialalnosc zwiazana z handlem (22% VAt) oraz uslugi
    edukacyjne (zwolnione z VAT)

  • 2. Data: 2005-11-09 12:52:19
    Temat: Re: zwrot VAT (DG)
    Od: cef <c...@i...pl>

    Vei napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Mam zamiar zamknac DG wraz z dniem 31 grudnia 2005.
    [...]
    > I teraz moje pytanie:
    > - czy wystarczy zaznaczyc odpowiednie pola w formularzu (np. 59 - stary
    > formularz wersja 8)?

    Tak.

    > - czy trzeba spelnic jakies dodatkowe warunki? Dodam, ze nadwyzka nie ma nic
    > wspolnego z nabyciem srodkow trwalych?

    Nie.

    > - czy jakies specjalne warunki trzeba spelnic, by ubiegac sie o zwrot
    > przyspieszony?

    Tak. Trzeba mieć zapłacone wszystkie faktury
    (nie tylko te, z których zwrot wynika)
    No i trzeba napisać wniosek.

    Ile dni sie czeka na zwrot przy przyspieszonym zwrocie?

    To zależy w jakim terminie przysługuje Ci normalny zwrot.
    Sądząc ze struktury obrotu poniżej - przyspieszony w
    tym wypadku to będzie 60 dni.

    > Dodam, ze prowadze dzialalnosc zwiazana z handlem (22% VAt) oraz uslugi
    > edukacyjne (zwolnione z VAT)

    A czy przy takiej strukturze obrotu, aby na pewno
    masz dobrze uwzględniony podatek naliczony?

    No i nie zapomnij o podatku do zapłaty, który będzie
    wynikał z remanentu likwidacyjnego
    (o ile oczywiście posiadasz jakieś ŚT)

  • 3. Data: 2005-11-09 21:10:58
    Od: "Vei" <g...@g...pl>

> [...]
    >
    > A czy przy takiej strukturze obrotu, aby na pewno
    > masz dobrze uwzględniony podatek naliczony?
    >
    > No i nie zapomnij o podatku do zapłaty, który będzie

    Dzieki bardzo za odp. Na szczescie zgadzala sie z moja dotychczasowa wiedza :)
    Podatek naliczony mysle, ze jest OK. Mam ustalone (zatwierdzone) przez
    naczelnika US wspolczynniki co do VATu, ktory idzie w koszty i VATu tzw. do
    dolczania od naleznego.
    Faktury wszystkie place w terminie, KPiR i inne ewidencje staram sie prowadzic
    dosc skrupulatnie. Wszystko powinno byc w porzadku, a kiedys ten pierwszy raz -
    wystapienie o zwrot VAT musi nastapic :))

    O remanencie pamietam - bedzie zerowy, ale to dopiero na koniec roku.

  • 4. Data: 2005-11-11 00:20:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Nov 2005, Vei wrote:

> [...]
    > naczelnika US wspolczynniki co do VATu, ktory idzie w koszty i VATu tzw. do

    Po kolei:
    - masz dochody (nie straty)
    - nie handlujesz z obniżonymi stawkami (0%, 7%) VAT
    - nie dorobiłeś się ST.

    Czyli:
    - masz przychody 22% VAT P1
    - masz przychody "zw" VAT P2
    - masz koszty K

    W kosztach K1 to udział proporcjonalny do P1/(P1+P2)

    P1>K1
    Więc podatek należny jest WIĘKSZY od naliczonego.
    Skąd nadwyżka ???

    > O remanencie pamietam - bedzie zerowy, ale to dopiero na koniec roku.

    ...no i ew. korekta VAT wg faktycznego współczynnika :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-11-11 20:19:00
    Od: "Vei" <g...@g...pl>

    > [...]
    >
    > Po kolei:
    > - masz dochody (nie straty)
    > - nie handlujesz z obniżonymi stawkami (0%, 7%) VAT
    > - nie dorobiłeś się ST.
    >
    > Czyli:
    > - masz przychody 22% VAT P1
    > - masz przychody "zw" VAT P2
    > - masz koszty K
    >
    > W kosztach K1 to udział proporcjonalny do P1/(P1+P2)
    >
    > P1>K1
    > Więc podatek należny jest WIĘKSZY od naliczonego.
    > Skąd nadwyżka ??

    P1 to dzialalnosc handlowa. Kupujesz towary i musisz zaplacic VAT, sprzedajesz i
    musisz sprzedac z VAT. Do US oddajesz tylko nadwyzke (czyli upraszczajac - Vat
    od marzy).
    Proporcja tyczy sie tylko kosztow, ktore sa zwiazane zarowno z dzialalnosci P1 i
    P2. VAT zwiazany tylko z dzialalnoscia P1 (zakup towarow handlowych) "odlicza"
    sie bez proporcji - w 100%. No i przy takim obrocie sprawy moze dojsc do
    nadwyzki VAT naliczonego nad naleznym.

    > ...no i ew. korekta VAT wg faktycznego współczynnika :)

    To tez pamietam. :)