  • 1. Data: 2005-11-07 19:50:57
    Temat: rachunki - proste pytania
    Od: Marcin Tałajczyk <M...@n...com>

    Niedawno (1,5 mies) rozpocząłem DG. Narazie nie jestem VATowcem więc
    moge tylko wystawiać rachunki (nie faktury VAT). Mam 2 pytania :

    - czy klientowi-firmie zawsze musze wystawiać rachunek (nawet bez prośby
    z jego strony). Wiem że jest obowiązek wystawiania faktury VAT, a czy
    dotyczy to rachunków.

    - do tej pory nikt nie chcial ode mnie rachunku dlatego caly przychód
    byl nieudokumentowany i lądował w ewidencji sprzedazy (sprzedaz z dnia
    xxx) i do kpir. Co w sytuacji gdy ktoś po pewnym (np. 1 mies) czasie
    zażąda ode mnie rachunku ? Czy trzeba wszystko odkręcać i jakoś na nowo
    księgować wystawiony rachunek (mam nadzieje ze nie...)

    --
    Pozdrawiam.
    Marcin.