  • 1. Data: 2005-11-07 21:45:29
    Temat: Re: faktura VAT
    Od: " anuatr" <a...@W...gazeta.pl>

    Fakturę możesz zaksięgowac w miesiącu pażdzierniku i koszty zaliczyć do
    miesiąca pażdziernika (jeżeli data sprzedaży jest pażdziernikowa-a tak
    wynika z daty wystawienia). Jednak Vat możesz odliczyć dopiero w listopadzie
    gdyż fakturę otrzymałeś juz w nowym miesiącu, wprzypadku vatu naliczonego
    bierze sie pod uwagę datę wpływu faktury. Wyjatkiem sa faktury dotyczące
    mediów (telefon, woda, wywóz nieczystości), tu Vat masz prawo odliczyć
    dopiero z chwilą zapłaty.
    Anutar

  • 2. Data: 2005-11-08 17:06:52
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    anuatr <a...@w...gazeta.pl> wrote:
    > bierze sie pod uwagę datę wpływu faktury. Wyjatkiem sa faktury dotyczące
    > mediów (telefon, woda, wywóz nieczystości), tu Vat masz prawo odliczyć
    > dopiero z chwilą zapłaty.

    Z chwilą zapłaty czy w momencie, gdy upływa termin płatności?

    P.

  • 3. Data: 2005-11-10 17:23:47
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:dkohtp$33j$1@inews.gazeta.pl>
    anuatr <a...@W...gazeta.pl> pisze:

> [...]
    > listopadzie gdyż fakturę otrzymałeś juz w nowym miesiącu, wprzypadku
    > vatu naliczonego bierze sie pod uwagę datę wpływu faktury.

    Moim zdaniem nie zależy to od daty wpływu, lecz właśnie tylko i wyłącznie od
    daty wystawienia faktury.
    Przecież bywa tak, że faktura wystawiona jest np. 28 października, ale
    poczta się opitalała i dostarczyła dopiero 2 listopada.
    Z jakiej racji tylko i wyłącznie przez opóźnienia poczty (czy wysyłającego)
    nie miałabym sobie odliczyć VAT'u za październik? Zwłaszcza, gdy faktura
    opiewa na wysoką kwotę? Oczywiście, jeśli faktura październikowa doszłaby
    dopiero po zamknięciu miesiąca rozliczeniowego (czyli 20 listopada), to
    musiałabym już ją wprowadzić jako listopadową i VAT odliczać jako
    listopadowy w grudniu.

    Jeśli się mylę (nie jestem księgową), to proszę mnie wyprowadzić z błędu
    podając odpowiednią podstawę :)

    --
    PozdrawiaM

  • 4. Data: 2005-11-10 19:13:17
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Thu, 10 Nov 2005 18:23:47 +0100, Nixe napisał(a):

    > Jeśli się mylę (nie jestem księgową), to proszę mnie wyprowadzić z błędu
    > podając odpowiednią podstawę :)

    Mylisz się : zgodnie z ustawą o podatku od tow. i usług odlicza się w
    miesiącu *otrzymania* faktury. Nie mam pod ręką ustawy więc nie mogę podać
    artykułu.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 5. Data: 2005-11-10 19:18:19
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości

    > Moim zdaniem nie zależy to od daty wpływu, lecz właśnie tylko i wyłącznie
    > od daty wystawienia faktury.

    Podasz odpowiednią podstawę?

> [...]
    > wysyłającego) nie miałabym sobie odliczyć VAT'u za październik? Jeśli się
    > mylę (nie jestem księgową), to proszę mnie wyprowadzić z błędu podając

    Art 86.10 i 11

  • 6. Data: 2005-11-10 20:55:57
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:eku2j3dcjgyy$.k57udsqsjzsb.dlg@40tude.net>
    Mieczysław <m...@o...pl> pisze:

    > Mylisz się : zgodnie z ustawą o podatku od tow. i usług odlicza się w
    > miesiącu *otrzymania* faktury.

    A jeśli tak, jak wspomniałam, faktura "idzie" do mnie kilka(naście) dni, a
    ja chciałabym odliczyć VAT w miesiącu jej wystawienia?
    Dlaczego mam "płacić" za czyjąś opieszałość?

    --
    PozdrawiaM

  • 7. Data: 2005-11-10 21:19:59
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > A jeśli tak, jak wspomniałam, faktura "idzie" do mnie kilka(naście) dni, a
    > ja chciałabym odliczyć VAT w miesiącu jej wystawienia?
    > Dlaczego mam "płacić" za czyjąś opieszałość?

    A nie chciałbyś odliczyć od zakupu
    paliw, samochodów osobowych itp?

  • 8. Data: 2005-11-10 21:47:51
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Thu, 10 Nov 2005 21:55:57 +0100, *Nixe* <news:dl0c4v$53r$1@news.mm.pl>
    napisał(a):

> [...]

    > ja chciałabym odliczyć VAT w miesiącu jej wystawienia?
    > Dlaczego mam "płacić" za czyjąś opieszałość?

    Poproś, żeby Ci przysyłali przez internet i sam ją sobie wydrukujesz.
    Jak pocztą dotrze już ta, na która długo czekasz, to po prostu podepniesz ją
    sobie do tej wydrukowanej na swojej drukarce.

    --
    Kaja

  • 9. Data: 2005-11-10 21:50:03
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:r1snug9l0nse$.dlg@konto.kaji>
    Kaja <k...@n...ma.wp.pl> pisze:

    > Poproś, żeby Ci przysyłali przez internet i sam ją sobie wydrukujesz.
    > Jak pocztą dotrze już ta, na która długo czekasz, to po prostu
    > podepniesz ją sobie do tej wydrukowanej na swojej drukarce.

    Tak też robimy. Mam nadzieję, że to nie jest nielegalne ;-)
    Poza tym można przecież wprowadzić fakturę otrzymaną danego dnia, ale z datą
    wsteczną.
    Nasz program księgowo-magazynowy bez problemu przyjmuje takie działania.
    A od strony księgowej nie ma to żadnego znaczenia, o ile - jak wspominałam -
    odbywa się to przed zamknięciem miesiąca rozrachunkowego.

    [nie "sam", lecz "sama" ;-]

    --
    PozdrawiaM

  • 10. Data: 2005-11-10 21:59:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Nov 2005, Kaja wrote:

    > Poproś, żeby Ci przysyłali przez internet i sam ją sobie wydrukujesz.
    > Jak pocztą dotrze już ta, na która długo czekasz, to po prostu podepniesz ją
    > sobie do tej wydrukowanej na swojej drukarce.

    A nie wystąpi problem "istnienia dwu oryginałów" ?
    IMHO wydrukowanie ma miejsce mieć raz...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)