  • 1. Data: 2003-08-10 07:06:21
    Temat: zwrot podatku VAT na granicy po wejsciu do UE
    Od: "latoslaw" <l...@n...poczta.onet.pl>

    Witam serdecznie!

    Mam nastepujace pytanie: czy po wejsciu do Unii Europejskiej dalej bedzie
    mozna wnioskowac o zwrot podatku VAT za towary kupione za granica? Skoro
    likwidowane jest clo w obrocie wewnatrzunijnym, likwidowana jest akcyza na
    towary luksusowe, to zwrot VAT-u bylby w tej chwili jedyna mozliwoscia na
    zrobienie tanszych zakupow za granica. (zreszta nawet gdy nie bedzie mozna
    odebrac VAT-u, to zostaje np. 6-proc. roznica miedzy VAT-em polskim i
    niemieckim)

    Sa w Sieci jakies oficjalne lub nieoficjalne dokumenty na ten temat?

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za wszelkie sugestie

    Latoslaw

  • 2. Data: 2003-08-10 10:28:46
    Temat: Re: zwrot podatku VAT na granicy po wejsciu do UE
    Od: "PL" <p...@p...pl>

    Podstawowe pytanie brzmi: na ktorej granicy?

  • 3. Data: 2003-08-10 14:47:13
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "latoslaw" <l...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mozliwoscia na
    > zrobienie tanszych zakupow za granica. (zreszta nawet gdy

    Zwrotu VAT-u na wewnętrznych granicach UE nie będzie. Różnica 6% to już coś,
    ale trzeba doliczyć koszty transportu (chyba, że zakupy przy okazji).

    > nie bedzie mozna
    > odebrac VAT-u, to zostaje np. 6-proc. roznica miedzy VAT-
    > em polskim i
    > niemieckim)

    Tak, właśnie dzięki takim kwiatkom rzad polski będzie "wspomagał" krajowych
    producentów (i sprzedawców).

    > Sa w Sieci jakies oficjalne lub nieoficjalne dokumenty na
    > ten temat?

    Tak. VI Dyrektywa :-/.

    Pozdrawiam,
    BaLab