  • 1. Data: 2003-08-08 20:55:19
    Temat: ub. zdrowotne
    Od: "Krzyś" <m...@k...com.pl>

    Mam pytanie. Czy jeśli osoba prowadząca działalność gospodarczą jest
    cały miesiąc na zwolnieniu lekarskim, w związku z czym nie płaci ub.
    społecznych i Funduszu Pracy, to czy musi zapłacić całą składkę na
    ubezpieczenie zdrowotne? Wiem, że jest tak w przypadku gdy tylko część
    miesiąca choruje, natomiast pierwszy raz mam sytuację, gdy choroba trwa cały
    miesiąc.

  • 2. Data: 2003-08-11 09:42:04
    Temat: Re: ub. zdrowotne
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

> [...]
    > ubezpieczenie zdrowotne? Wiem, że jest tak w przypadku gdy tylko część
    > miesiąca choruje, natomiast pierwszy raz mam sytuację, gdy choroba trwa

    jak jestes na zwolnieniu lekarskim to nie placisz fus i fp (proporcjonalnie
    do ilosci dni) - ale zdrowotne placisz w pelnej wysokosci

    ania
    www.aem.pl
    Krakuf
    osiolek F650 CS
    143 kucyki pod czerwona sukienka

  • 3. Data: 2003-09-23 09:48:48
    Od: "LeszekO" <c...@a...pl>

    Krzyś wrote:
> [...]
    > ubezpieczenie zdrowotne? Wiem, że jest tak w przypadku gdy tylko część
    > miesiąca choruje, natomiast pierwszy raz mam sytuację, gdy choroba

    Przeciez tak naprawde ubezpieczenie zdrowotne, to część podatku
    dochodowego. Jeśli zapłacisz, to pomniejszy podatek.
    Prawdopodobnie (jeśli to własna dział gospodarcza) nic nie płaciłbyś
    tylko w przypadku zawieszenia działalności na cały ten miesiąc (i to
    chyba tylko wowczas gdyby pokrywal sie z mies. kalend) ale teraz to juz
    chyba trochę za późno.
    Spekuluje, bo nie znam w ogóle sytuacji.

    L...@a...pl
    Przesuń kropkę sprzed nazwiska przed net

  • 4. Data: 2003-09-24 12:29:54
    Od: "Małgonia" <k...@p...onet.pl>

    Ubezpieczenie zdrowotne niestety trzeba zapłacić w pełnej wysokości gdzyz
    składka na to ubezpieczenie jest niepodzielna. Tak samo jest w sytuacji gdy
    ktos zgłasza sie do ubezpieczeń np. od 15 składke na ubezpieczenia społeczne
    pomniejsza sobie propolcjonalnie do ilości dni przepracowanych, a składke na
    ubepizeczenie zdrotne trzeba zapłaci w pelnej wysokości.

  • 5. Data: 2003-09-24 12:33:13
    Od: "LeszekO" <c...@a...pl>

    Małgonia wrote:
> [...]
    > ubezpieczenia społeczne pomniejsza sobie propolcjonalnie do ilości
    > dni przepracowanych, a składke na ubepizeczenie zdrotne trzeba

    Jesli zawiesi sie działalnośc i trwa to tak jak miesiąc kalendarzowy to
    nie placi sie niczego.
    Robiłem tak prowadzac posrednictwo ubezpieczeniowe. Zawieszalem na te
    bardziej suche miesiace i nie placilem takze ZUS. Koszty staralem sie
    robic tylko w miesiacach gdy dzialalnosc byla odwieszona.
    Leszek