  • 1. Data: 2010-05-14 15:54:39
    Temat: zwrot przelewu gotówką - możliwy?
    Od: RD <r...@g...com1>

    Witam,

    Mam kilku klientów, którzy opłacają usługi abonamentem co miesiąc.
    Niektórzy dokonali podwójnej wpłaty, w związku z czym, chciałbym im to
    zwrócić (zamiast księgować zaliczki na następny miesiąc).

    Czy mogę dokonać zwrotu w formie gotówki poprzez Kasa Wydała?

    Czy muszę koniecznie zwrócić pieniądze przelewem?

    Jeśli nie właściwa grupa, to proszę o wskazanie.

    Pozdrowienia,
    Rafał

  • 2. Data: 2010-05-14 16:11:41
    Temat: Re: zwrot przelewu gotówką - możliwy?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    RD wrote:

> [...]
    > zwrócić (zamiast księgować zaliczki na następny miesiąc).
    >
    > Czy mogę dokonać zwrotu w formie gotówki poprzez Kasa Wydała?

    Możesz zwrócić jak chcesz, ale lepiej sobie wprowadź w regulaminie,
    że wpłata ponad wymagany abonament jest kaucją i będziesz miał
    logistykę związaną ze zwrotem z głowy, a nie bedziesz musiał fakturtować
    zaliczek.

  • 3. Data: 2010-05-14 16:14:23
    Od: RD <r...@g...com1>

    cef pisze:

> [...]
    > że wpłata ponad wymagany abonament jest kaucją i będziesz miał
    > logistykę związaną ze zwrotem z głowy, a nie bedziesz musiał fakturtować

    Dziękuję za podpowiedź.
    Może dodam, że są to usługi telekomunikacyjne - dostęp do internetu.
    Być może ten fakt zmienia trochę postać rzeczy? Tj. nie mam
    proponowanego wpisu w regulaminie, ale być może reguluje to wyżej prawo
    telekomunikacyjne /czy inne/? Na zasadzie tworzenia salda, jak to robi
    operator dominujący i komórkowi?

    Pozdr,
    Rafał

  • 4. Data: 2010-05-14 16:20:58
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    RD wrote:

    > Może dodam, że są to usługi telekomunikacyjne - dostęp do internetu.
    > Być może ten fakt zmienia trochę postać rzeczy?

    Nie wiem. Nie zgłębiałem nigdy prawa w tym zakresie.
    Poczytaj, może jest tam coś na ten temat. Kaucję podałem jako
    przykład, który ktoś tu chyba zaproponował jako rozwiązanie
    na klientów płacących ponad wymaganą kwotę i stało się to
    kłopotliwe kilka ;lat temu w obliczu wprowadzonego obowiązku
    fakturowania nawet minimalnej przedpłaty.

  • 5. Data: 2010-05-18 09:41:05
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Wiesz co: dla celów dowodowych 1000× wybrałbym przelew.

    -----

  • 6. Data: 2010-05-18 19:29:55
    Od: RD <r...@g...com1>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Wiesz co: dla celów dowodowych 1000× wybrałbym przelew.

    Przepraszam, ale nie rozumiem jakie cele dowodowe masz na myśli?
    Nie chciałbym, aby ktoś (lub coś - US) przyczepił się do mnie o jakieś
    głupie 10gr, czy kilka złotych. Zajmuję się na co dzień usługami, więc
    biegam codziennie w wiele miejsc i nie udaje mi się codziennie sprawdzić
    rachunku bankowego. Niektórzy klienci wpłacają co jakiś czas dziwne
    kwoty, których cholera nie chcę, bo są to kwoty rzędu 10gr - 1zł lub też
    kolejny abonament, który chciałbym otrzymać w przyszłym miesiącu.
    Najchętniej zwróciłbym im to gotówką i dowodem kasa wydała (z podpisem
    klienta, któremu zwracam). Nie wiem tylko, czy takiemu US to wystarczy,
    czy jest gdzieś jakiś chochlik w przepisach?

    Pozdrawiam,
    Rafał

  • 7. Data: 2010-05-19 10:00:01
    Od: gonia <g...@w...pl>

    RD pisze:

> [...]
    > klienta, któremu zwracam). Nie wiem tylko, czy takiemu US to wystarczy,
    > czy jest gdzieś jakiś chochlik w przepisach?

    a przez ciekawość, dlaczego upierasz się, żeby im to zwracać, a nie
    zaliczać na poczet przyszłych płatności?

  • 8. Data: 2010-05-19 19:35:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 May 2010, gonia wrote:

> [...]
    [...]

    > a przez ciekawość, dlaczego upierasz się, żeby im to zwracać, a nie zaliczać
    > na poczet przyszłych płatności?

    Napisał - z powodu obowiązku podatkowego VAT przy płatnościach
    "zaliczkopodobnych" i co gorsza obowiązku zafakturowania.
    Czy wersja uznania takich wpłat jako depozytu-gwarancji przechodzi
    przed US (ktoś takie rozwiązanie sugerował) - nie wiem.
    Rozumiem iż właśnie sporu o to (sporu z US, o "uznanie za zaliczkę")
    chce uniknąć.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2010-05-20 07:09:22
    Od: RD <r...@g...com1>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > przed US (ktoś takie rozwiązanie sugerował) - nie wiem.
    > Rozumiem iż właśnie sporu o to (sporu z US, o "uznanie za zaliczkę")

    W rzeczy samej, tzw. dupochron. Zresztą, jakbym miał jeszcze pilnować
    faktur zaliczkowych na 10gr-1zł, a później zerowych, to bym chyba
    bardziej ;-) osiwiał. Oprogramowanie umożliwia mi wystawianie faktur
    automatycznie i jest przy tym w ten sposób najmniej pracy. Oczywiście
    chodzi o oszczędność czasu przy prowadzeniu własnej DG.

    Pozdrawiam,
    Rafał

  • 10. Data: 2010-05-20 08:41:30
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > przed US (ktoś takie rozwiązanie sugerował) - nie wiem.
    > Rozumiem iż właśnie sporu o to (sporu z US, o "uznanie za zaliczkę")

    Jedyna rzecz, której nie potrafię zrozumieć, dlaczego wszyscy na grupie
    upierają się, że od każdej wpłaty na rachunek/do kasy należy odprowadzić
    podatek.

    art.19 ust.11. Jeżeli przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi
    otrzymano część należności, w szczególności: przedpłatę, zaliczkę,
    zadatek, ratę, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą jej otrzymania w
    tej części.

    Należności, pozwolę sobie zauważyć - mamy już ciekawe wyjątki z
    dochodówki, gdzie ustawodawca każe nam płacić podatek od co pierwsze
    wystąpiło (wpłata, faktura, wykonanie usługi czy wydanie towaru) i
    wtedy, ileś wątków wyżej wszyscy jak jeden mąż zgodnie twierdzili, że
    jeżeli należność została otrzymana przed wykonaniem usługi/wydaniem
    towarów jest zaliczką, a zaliczka nie stanowi przychodu. Tym bardziej
    takiego do opodatkowania. Z czym się jak najbardziej zgadzam. Nie zgadza
    się tylko przynajmniej pół środowiska ludzi zajmujących się podatkami,
    bo w ustawie jak wół stoi. A że nie zgadza się ten jeden ustąpik z tym
    innym, odnośnie zaliczek, to już raczej sprawa do uznania, że
    ustawodawca nie zauważył, że coś się z czymś gryzie. Natomiast w podatku
    VAT wyraźnie stoi, że obowiązek podatkowy powstaje, jeżeli otrzymano
    część nalezności. jeżeli mi ktoś wpłaca na rachunek 258,40, a moja
    faktura to 250,10 brutto, to opodatkowuję te 250,10 - nie interesuje
    mnie, że komuś się pomyliło i machnął mi 7 zł na konto więcej. Jak mi
    wpłacił 5 tysięcy, też nie byłam zainteresowana - traktowałam to jako
    nadpłatę, ale nie zaliczkę. Zaliczkę mam wtedy, jeżeli umawiam się z
    kimś , że wykonam mu pracę/wydam towar, i on mi zaliczkuje to. A nie
    dlatego, że ktoś mi wpłacił pieniądze. Czynnościa opodatkowaną jest
    otrzymanie zaliczki, a nie wpływ pieniędzy - to odnośnie ustepu 11.

    Inną sprawą pozostaje, że o ile dobrze zrozumiałam, te wpłaty, o których
    mowa w tym wątku dotyczą usług telekomunikacyjnych, dla których
    przewidziano szczególny obowiązek podatkowy - upływ terminu do zapłaty.
    Więc nie bardzo wiem, dlaczego zapłata ma powodować powstanie obowiązku?
    Są obowiązki szczególne, gdzie terminem może być zapłata lub termin, w
    zależności co pierwsze, ale akurat nie dotyczy to obowiązku powstałego w
    związku z upływem terminu do zapłaty