  • 1. Data: 2010-05-14 16:32:50
    Temat: Podatek od spadku - zna się ktoś?
    Od: "BJ" <b...@o...pl>

    Witam
    Może zna się ktoś na podatkach od darowizn spadków ...

    Moj brat zmarł, nie miał żony ani dzieci, nie zostawił testamentu, z tego co
    się zorientowałam to nie będę musiała płacić żadnego podatku od
    nieruchomości/ruchomości które ustawowo mi się należą po nim jako spadek.

    Teraz pytanie czy jest możliwość przeniesienia tego spadku dla mojego
    dorosłego syna który np nie ma własnego mieszkania?
    Jak to przeprowadzić żeby koszta były jak najniższe?

    pozdrawiam
    Barbara

  • 2. Data: 2010-05-14 16:52:02
    Temat: Re: Podatek od spadku - zna się ktoś?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    BJ wrote:
    > Witam
    > Może zna się ktoś na podatkach od darowizn spadków ...
    >
    > Moj brat zmarł,

    kiedy?

> [...]
    > się zorientowałam to nie będę musiała płacić żadnego podatku od
    > nieruchomości/ruchomości które ustawowo mi się należą po nim jako spadek.

    O ile zgłosisz to w US w terminie.
    W tej chwili jest to 6 miesiecy od uprawomocnienia sie postanowienia o
    nabycia spadku.

    > Teraz pytanie czy jest możliwość przeniesienia tego spadku dla mojego
    > dorosłego syna który np nie ma własnego mieszkania?

    tak, mozesz mu darować spadek w całości, albo zrobić tylko darowiznę
    mieszkania.

    > Jak to przeprowadzić żeby koszta były jak najniższe?

    a to juz z fachowcami, zeby ci koszta policzyli.
    Za stówe wiekszosc doradcow podatkowych zrobi ci rozpiske co w jakiej
    kolejnosci i ile za to zapłacisz.

  • 3. Data: 2010-05-15 04:55:41
    Od: "BJ" <b...@o...pl>

    > kiedy?

    niedawno, 3 tyg temu

> [...]
    >>

    > a to juz z fachowcami, zeby ci koszta policzyli.
    > Za stówe wiekszosc doradcow podatkowych zrobi ci rozpiske co w jakiej

    dziękuję pozdrawiam

    Barbara