  • 1. Data: 2004-05-18 15:42:02
    Temat: Zwrot podatku dochodowego
    Od: qoobaa <q...@w...o2.pl>

    Witam!
    Piszę na grupę pierwszy raz. Zaznaczam na wstępie, że o podatkach nie mam
    bladego pojęcia ;-). W tym roku pierwszy raz oddawałem do urzędu PITa (jak
    to dobrze, że są programy do wypełniania tego badziewia). Mam następujący
    problem: w zeszłym roku pracowałem w wakacje w pewnej firmie na umowę
    zlecenie. Udało mi się jeszcze załapać na drobne prace w grudniu (również
    na umowę zlecenie). Pechowo, dopiero teraz znalazłem jedną z umów, której
    nie uwzględniłem przy składaniu zeznania podatkowego. Moje pytanie brzmi
    więc, czy w jakiś sposób mogę odzyskać zaliczkę na podatek dochodowy? Czy
    ew. będe mógł zrobić to po tym roku? Dodam, że rozchodzi się o nieco ponad
    100 zł, ale pieniążki w obecnym czasie były by bardzo mile widziane ;-)
    (zbliżają się wakacje). Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie. Dziękuję z
    góry za każdą poradę...

    P.S. Przepraszam za robienie bałaganu, jeśli wątek był już poruszany
    (przyznaję się bez bicia, że nie przeszukałem archiwum grupy)

    Pozdrawiam - Kuba.

  • 2. Data: 2004-05-18 15:48:39
    Temat: Re: Zwrot podatku dochodowego
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    qoobaa wrote:

> [...]
    >
    > P.S. Przepraszam za robienie bałaganu, jeśli wątek był już poruszany
    > (przyznaję się bez bicia, że nie przeszukałem archiwum grupy)

    Wypełnij pit jeszcze raz zaznaczając korektę.
    Napisz pismo do US z wyjaśnieniem sytuacji dlaczego jeszcze raz wysyłasz
    pit i wyślij go listem poleconym.
    Powinno się na tym zakończyć.
    Jak w czasie sprawdzania pitow wyjdzie, że rozliczyles się z jednej
    umowy, to będziesz miał znacznie więcej do odkręcania.

  • 3. Data: 2004-05-18 21:48:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 May 2004, poilkj wrote:

    >+ qoobaa wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Wypełnij pit jeszcze raz zaznaczając korektę.
    >+ Napisz pismo do US z wyjaśnieniem sytuacji dlaczego jeszcze raz wysyłasz

    Moment.
    Coś mi się tu w bilansie nie zgadza :>
    Primo - brak PIT-8 lub PIT-11. Jak by dostał to by nie zapomniał o
    umowie.
    Secundo - kwota, najwyrażniej niższa niż 142 złote.

    poilkj (wrrr... zawsze mi się palce plączą na twoim nicku :))
    dasz głowę że gościowi dobrze opisałeś co i jak ? ;)

    >+ Jak w czasie sprawdzania pitow wyjdzie, że rozliczyles się z jednej
    >+ umowy, to będziesz miał znacznie więcej do odkręcania.

    No tak, ale jak zacznie odkręcać odkręcanie to dopiero będzie
    ubaw :) ! I co gorsza może podejść pod "próbę uszczuplenia
    Skarbowi"... :( !
    [CC do qooby bo pewnie już korekty pisze :])

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-05-18 22:01:55
    Od: qoobaa <q...@w...o2.pl>

    > Coś mi się tu w bilansie nie zgadza :>
    > Primo - brak PIT-8 lub PIT-11. Jak by dostał to by nie zapomniał o
    > umowie.
    > Secundo - kwota, najwyrażniej niższa niż 142 złote.

    Właśnie przejrzałem papierki i znalazłem PIT-8B. Okazuje się, że ta
    nieszczęsna umowa została już przeze mnie uwzględniona (uff). Wszystko
    przez bałagan w papierkach. Przepraszam za zamieszanie i dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam - Kuba.

  • 5. Data: 2004-05-18 22:30:54
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > poilkj (wrrr... zawsze mi się palce plączą na twoim nicku :))

    trzy literki z górnego rządka i trzy poniżej od prawej do lewej

    > dasz głowę że gościowi dobrze opisałeś co i jak ? ;)

    założyłem, że znalazł nieuwzgledniony pit i jak widać w poście poniżej
    dużo się nie pomyliłem.

    A swoją drogą tu musi mieć niezły burdel w papierach.