  • 1. Data: 2002-10-29 07:53:45
    Temat: Art. biurowe czy reklama?
    Od: d...@p...onet.pl

    Witam grupowiczów,

    Firam zamówiła w drukarni 190 szt teczek na kwotę 1140 zł netto plus 22% VAT.
    Jak potraktować zakup teczek AOUARELLO a raczej fakturę dotyczącą tych teczek.
    Czy mogę zaksięgować jako zakup np art. biurowych i odliczam VAT czy natomiast
    traktuję jako reklamę i w tym momencie nie odliczam VAT-u tylko wystawiam f-rę
    wewnętrzną na reklame i reprezentację? Na f-rze podano nazwę produktu: teczka
    AQUARELLO.

    Pozdrawiam
    Kubusiam

  • 2. Data: 2002-10-29 09:56:08
    Temat: Re: Art. biurowe czy reklama?
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    Użytkownik <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wystawiam f-rę
    > wewnętrzną na reklame i reprezentację? Na f-rze podano nazwę produktu:

    A co to ma wspólngo z reklamą?

    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-10-29 12:23:09
    Od: d...@p...onet.pl

    > Użytkownik <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > 22% VAT.
    > teczek.
    > natomiast
    > wystawiam f-rę
    > teczka
    >
    > A co to ma wspólngo z reklamą?
    >
    > Krzysztof

    Teczki te robione zostały na zamówienie i mają nadruk firmowy oraz inne
    informacje dotyczące naszej firmy i produktów.

    Kubusiam

  • 4. Data: 2002-10-29 12:52:53
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > Teczki te robione zostały na zamówienie i mają nadruk firmowy oraz inne
    > informacje dotyczące naszej firmy i produktów.

    A czemu mają służyć:
    a)do użytku w biurze, do przechowywania papierów
    b) do rozdania kontrahentom

    odpowiedź a - koszty materiałów
    odpowiedź b - reprezentacja i reklama

  • 5. Data: 2002-10-30 08:25:45
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Sławomir Dąbrowski" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > A czemu mają służyć:
    > a)do użytku w biurze, do przechowywania papierów
    > b) do rozdania kontrahentom
    >
    > odpowiedź a - koszty materiałów
    > odpowiedź b - reprezentacja i reklama
    ------------------------------------
    Sorry że się wtrące do odpowiedzi a) Sławka ale ostatnio gdzieś czytałam w
    Biuletynach Gorzowskich lub Rzeczpospolitej że kalendarze wydane pracownikom
    do biura też są reklamą ( osobiście uważam za absurd) więc czy teczki też
    pod to można podciągnąć nie wiem.Oczywiście mówię o takich z logo firmy.
    Jolka

  • 6. Data: 2002-10-30 22:16:28
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Oct 2002, Sławomir Dąbrowski wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ A czemu mają służyć:
    >+ a)do użytku w biurze, do przechowywania papierów

    Hm... Ja wiem że można się czepiać, ale:
    c) jako opakowanie zawierające informację ;)

    Tu uwaga: wg prezentowanego na grupie (czasem) poglądu to musi być
    *wyłącznie* informacja: jak ktoś to ujął, szyld ze złotych (nie
    pozłacanych :)) liter z nazwą i logiem firmy to jest informacja... !
    Oczywiście napis "producent butów" to już może być (zaliczone
    jako) reklama.
    Pamiętam dyskusję właśnie w stylu "koperty" (a może "papier firmowy")
    - czy to KUP czy RR.

    >+ odpowiedź a - koszty materiałów
    >+ odpowiedź b - reprezentacja i reklama

    A "c" twoim zdaniem, o ile nie jest ono tajne spec znaczenia ?
    -:)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-10-31 08:11:31
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

> [...]
    > jako) reklama.
    > Pamiętam dyskusję właśnie w stylu "koperty" (a może "papier firmowy")

    Pogląd, że kalendarz, teczka czy pudełko do butów zmienia swoją ściśle
    użytkową funkcję w towar reklamowy po umieszczeniu loga, czy zdjęcia towaru
    wydaje mi się zbyt irracjonalny nawet jak na warunki panujące w tym kraju.

    > A "c" twoim zdaniem, o ile nie jest ono tajne spec znaczenia ?
    > -:)

    Biorąc pod uwagę to co napisałem wcześniej stawiam na koszty materiałowe.