  • 81. Data: 2020-02-03 19:27:16
    Temat: Re: Bank interpretuje
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Zlecają mojej szefowej a szefowa zleca mnie...
    > Ja zaś drukuję i niosę do banku...
    > [i oddaję kilka minut przed terminem]

    Jak oddajesz? Są gdzieś jeszcze wrzutnie?
    Bo mam przeczucie, że zgodnie z regulaminami większości banków
    transakcji zlecenia przelewu w jednostce naziemnej może dokonać
    posiadacz rachunku albo pełnomocnik.
    Jak rozwiązujesz ten problem? Znają Cię w bankach z widzenia i myśłą, że
    jesteś właścicielem rachunku i nikt nie legitymuje?

  • 82. Data: 2020-02-04 01:38:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 5e3844a4$0$507$6...@n...neostrada.pl

    > Mea culpa - oni nie są tam podmiotem. Ale nawet nie zajrzałem do tego zdania, bo
    myślałem, że oni są oczywiści.

    Ona (większość -- niej/jej) mogłaby (choć
    nadal błędnie) uchodzić za oczywistość.

    > Twoje wywody są mi znane ( z reguły nie czytam więcej niż 2-3 linijki),

    Więc w jakim celu zadajesz pytania?

    > ale nie przyjmowałem, że możesz robić takie rzeczy.

    Jakie?

    > [ciach jakieś wywody bez sensu]

    - ZUS jest zazwyczaj taki sam przez rok, licząc od lutego
    do stycznia następnego roku, o ile nikt nie choruje, nie
    korzysta z urlopu bezpłatnego i nie ulega zmianie liczba
    osób (pracowników) zgłoszonych do ubezpieczenia... Ktoś,
    kto nie zatrudnia, może nawet nie słać deklaracji do ZUS,
    a RCA nie tyle nie musi, co nie może.

    Zatem zazwyczaj nie warto co miesiąc informować
    płatnika o wysokości składek ZUS.

    - Podobnie z dochodowym za pracowników -- zazwyczaj ;)
    pracownicy otrzymują najniższe wynagrodzenia, zatem
    nie ma comiesięcznej potrzeby informowania płatmika...

    - Pozostaje dochodowy za płatnika i VAT, ale bywa, że
    VAT nie tylko nie jest płacony, lecz jest zabierany
    przez podatnika.

    Przykładowo budowanie mieszkań -- podatnik odzyskuje
    23% a nalicza 8%... Nie wszystko z mieszkań jest ma
    8% i nie każdy materiał na mieszkanie ma 23% (wapno)
    ale ogólnie budując mieszkania, można odzyskiwać...

    - dochodowy (PIT5) zaś jest tak prowadzony, by go jak
    najdłużej nie było lub był zbyt mały, by go płacić...

    > Bardzo Ci współczuję.

    Braku klientów?...
    Istotnie -- mam ich zdecydowanie za mało.

    Wzmacnianie czasowników to śliska droga.

    bardzo biegnę, bardzo pracuję, bardzo
    płaczę, bardzo piszę, bardzo czytam...

    Aż dziw, że tylu Polaków zna angielski (gdzie
    czasowniki nie są wzmacniane) a tak wielu wzmacnia
    czasowniki -- bardzo dziękuję, bardzo żałuję,
    bardzo współczuję...

    Taki język (wzmacnianie czasowników) to bełkot.
    Można: bardzo pięknie, bardzo szybko, bardzo
    dobrze lub bardzo źle czynić -- nie można
    bardzo czynić...

    Gdybyś myślał o tym, co piszesz -- nie pisałbyś
    o ,,podmiocie domyślnym'' i nie wzmacniałbyś
    czasowników...

    -=-

    Żartuję, ;) gdy pisze, iż drukuję cokolwiek -- drukarka
    drukuje, ja jedynie zlecam drukowanie... ;)

    BTW drukowania -- 500+ kosi dookoła!
    Ryza papieru w Auchan już kosztuje 15 pln!

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 83. Data: 2020-02-04 01:45:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 5e386603$0$552$6...@n...neostrada.pl

    > Jak oddajesz?

    Wręczam pracownikowi banku na chwil kilka przed
    sesją, po której przelew nie dotarłby na czas.

    > Są gdzieś jeszcze wrzutnie?
    > Bo mam przeczucie, że zgodnie z regulaminami większości banków
    > transakcji zlecenia przelewu w jednostce naziemnej może dokonać
    > posiadacz rachunku albo pełnomocnik.

    Zlecenie może dostarczyć każdy.
    Jeśli zlecenie jest poprawne -- bank je zrealizuje.

    > Jak rozwiązujesz ten problem?

    Nie rozwiązuję Twych problemów -- co do zasady. ;)

    > Znają Cię w bankach z widzenia i myśłą, że jesteś właścicielem rachunku i nikt nie
    legitymuje?

    Czy pracownik banku może legitymować osobę dostarczającą zlecenia?
    (przykładowo -- listonosza)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 84. Data: 2020-02-04 08:47:16
    Od: cef <c...@i...pl>

    > "cef" 5e3844a4$0$507$6...@n...neostrada.pl

    > Więc w jakim celu zadajesz pytania?

    Czasami dostaję odpowiedź w tych pierwszych 2-3 linijkach.

    > Jakie?

    Że nosisz przelewy papierowe do banku.

    > Zatem zazwyczaj nie warto co miesiąc informować
    > płatnika o wysokości składek ZUS.

    To się go informuje jak się coś zmienia.

  • 85. Data: 2020-02-04 08:54:11
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > sesją, po której przelew nie dotarłby na czas.

    > Zlecenie może dostarczyć każdy.
    > Jeśli zlecenie jest poprawne -- bank je zrealizuje.

    Poprawne, to wg mnie powinno mieć podpis kogoś upoważnionego
    może nawet stempelek firmowy, choć to niekoniecznie.
    Masz pełnomocnictwa od wszystkich klientów?

    > Nie rozwiązuję Twych problemów -- co do zasady. ;)

    Załóżmy, że jest to mój problem, że nie wiem jak to rozwiązujesz.
    Wyjaśnij zatem dlaczego nie musisz mieć na poleceniach przelewu podpisu
    posiadacza a jeśli masz to jak to robisz.

    > Czy pracownik banku może legitymować osobę dostarczającą zlecenia?
    > (przykładowo -- listonosza)

    Nie chodzi o legitymowanie posłańca.
    Jeśli tylko dostarczasz a nie zlecasz w okienku,
    to w jaki sposób wyprodukowane przez Ciebie druki
    są poprawnymi zleceniami płatniczymi?
    Latasz po firmach, żeby to podpisywali czy pieczętowali?

  • 86. Data: 2020-02-05 00:49:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 5e392185$0$556$6...@n...neostrada.pl

    > Że nosisz przelewy papierowe do banku.

    Za kilka godzin być może zaniosę przelewy do ZUS.

    > To się go informuje jak się coś zmienia.

    Płatnik informuje -- jakoś tak:
    - zwolnić 'nazwisko' z dniem
    lub
    - z dniem zatrudnić 'nazwisko', 'Pesel', 'dowód' itd...

    Oczywiście rozmowa jest szyfrowana z uwagi na RODO. ;)
    [używany klucz ma co najmniej 4096 bitów]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 87. Data: 2020-02-05 01:02:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    [przypominam, że nie wolno czytać tego,
    co umieszczam w nawiasach kwadratowych]

    "cef" 5e392324$0$17361$6...@n...neostrada.pl

    > Poprawne, to wg mnie powinno mieć podpis kogoś upoważnionego
    > może nawet stempelek firmowy, choć to niekoniecznie.
    > Masz pełnomocnictwa od wszystkich klientów?

    Nie pytałbyś, gdybyś czytał to, co piszę -- płatnicy podpisują,
    nie ja. Ja zanoszę podpisane i podstemplowane a bank ma wzory
    podpisów itp...

    > Załóżmy, że jest to mój problem,

    Twym problemem jest pytanie mnie
    z jednoczesnym nieczytaniem tego, co piszę.

    > że nie wiem jak to rozwiązujesz.
    > Wyjaśnij zatem dlaczego nie musisz mieć na poleceniach przelewu podpisu posiadacza
> [...]

    Tylko DOS_tarczam.

    > a nie zlecasz w okienku,
    > to w jaki sposób wyprodukowane przez Ciebie druki
    > są poprawnymi zleceniami płatniczymi?

    Są opatrywane podpisami płatników i pieczęciami firmowymi. :)
    Pieczętowanie i podpisywanie nie do mnie należy, ale do płatnika.

    > Latasz po firmach, żeby to podpisywali czy pieczętowali?

    Na razie nie mam stosownej licencji, ale nawet
    wtedy, gdybym miał takową, raczej nie latałbym
    aż tak daleko... ;)

    [nawet do sracza nie latam -- zwykle chodzę
    tam powoli, majestatycznie, spokojnie... on
    chyba myli mnie z Koliną... latanie nocą?...
    zaraz by sąsiedzi szumieli, że hałasuję...
    czy on wie, jak głośne są łopaty śmigłowców?...
    na pewno wie -- więc jak/co? nie wie, że lubię
    pracować nocami?... nie jestem Benedyktem XVI,
    by latać dla hecy...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 88. Data: 2020-02-05 07:26:21
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Nie pytałbyś, gdybyś czytał to, co piszę -- płatnicy podpisują,
    > nie ja. Ja zanoszę podpisane i podstemplowane a bank ma wzory
    > podpisów itp...

    Gdybyś pisał zwięźlej...
    Nie spotkałem się z taką praktyka, żeby płatnicy zostawiali zlecenia
    płatnicze w biurze rachunkowym.

  • 89. Data: 2020-02-06 01:37:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 5e3a600e$0$520$6...@n...neostrada.pl

    > Gdybyś pisał zwięźlej...

    IMO piszę zwięźle.

    > Nie spotkałem się z taką praktyka, żeby płatnicy
    > zostawiali zlecenia płatnicze w biurze rachunkowym.

    Właśnie spotkałeś się. 05 lutego br. zaniosłem do
    banku (marmuru) zlecenia przelewów składek ZUS,
    które wcześniej przygotowałem i wydrukowałem.

    [zwodzi mnie -- nie pyta o to, z jakiego programu
    korzystam... twardy przeciwnik... ponoć Polscy
    mają czołg o imieniu/nazwie Twardy PT-91]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 90. Data: 2020-02-06 03:36:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e34be65$1$551$6...@n...neostrada.pl

    > "cef" 5e3487ee$0$540$6...@n...neostrada.pl

    cef>> Więc po co bajdurzyłeś, że musisz zgadywać, który US
    cef>> ma odebrać przelew jeśli ich jednak nie wykonywałeś?

    E> Przelewam mocz i zlecam bankom przelewanie pieniędzy.

    E> Drukuję zlecenia przelewów, płatnik stempluje i podpisuje
    E> a ja zanoszę takie zlecenie do banku prowadzącego konto
    E> płatnikowi/podatnikowi, aby bank przelał szmal z konta
    E> podatnika/klienta_banku/płatnika na konto docelowe...

    Policzmy te moje linijki:

    0 E> Przelewam mocz i zlecam bankom przelewanie pieniędzy.

    1 E> Drukuję zlecenia przelewów, płatnik stempluje i podpisuje
    2 E> a ja zanoszę takie zlecenie do banku prowadzącego konto
    3 E> płatnikowi/podatnikowi, aby bank przelał szmal z konta
    4 E> podatnika/klienta_banku/płatnika na konto docelowe...

    W linijce o numerze 1 jest interesująca Cię informacja -- ponoć
    czytasz aż 2 czy 3 linijki... I kto tu bajdurzy?

    "cef" 5e3487ee$0$540$6...@n...neostrada.pl

    > Więc po co bajdurzyłeś, że musisz zgadywać, który US
    > ma odebrać przelew jeśli ich jednak nie wykonywałeś?

    Gdybyś rzeczywiście czytał aż 2 linijki -- przeczytałbyś
    już dawno to, co Cię aż tak mocno interesuje! Nie musiałbyś
    czytać aż trzech... ;)

    "cef" 5e3844a4$0$507$6...@n...neostrada.pl

    > Mea culpa - oni nie są tam podmiotem. Ale nawet
    > nie zajrzałem do tego zdania, bo myślałem, że
    > oni są oczywiści.
    .
    .
    > Twoje wywody są mi znane ( z reguły nie czytam więcej niż 2-3 linijki),
    > ale nie przyjmowałem, że możesz robić takie rzeczy.

    Jak chyba wyraźnie widać -- nawet te 2 linijki czytasz bez zrozumienia
    lub nie czytasz nawet tych 2, choć używam (w odróżnieniu od Ciebie)
    języka prostego (dostępnego dla każdego, kto choć trochę zna pisany
    język polski) i oczywistego.

    Nie ja piszę skomplikowane zdania złożone i nie ja powołuję się na
    fikcyjne podmioty domyślne...

    Jeśli Ci wierzyć -- nie czytasz nawet tego, co piszesz...

    Używam celowo bardzo prostego języka -- aby być rozumianym przez tak
    zwany ogół. Unikam konstrukcji złożonych, określeń idiomatycznych czy
    wieloznacznych (chyba, że celowo żartuję) bądź fachowych... Unikam też
    zaprzeczania samemu sobie. ;) [nie jest to trudne -- prawda jest zwykle
    spójna]

    -=-

    Reasumując:

    - przygotowuję blankiety
    - zlecam drukarce drukowanie blankietów
    - drukarka drukuje blankiety
    - płatnik podpisuje i stempluje te blankiety
    - zanoszę blankiety (podpisane i ostemplowane) do banku
    - bank przelewa pieniądze z kont płatników na konta docelowe
    - sprawdzam po kilku dniach, czy w ZUSie są ZERA u każdego
    - jeśli nie widzę zer -- alarmuję...

    [co tu jeszcze napisać, by zareklamować biuro?...]

    Nie do mnie należy kontrolowanie płatności dokonywanych na rzecz US...
    (do ZUS mam podgląd, do US -- nie mam)

    --