  • 1. Data: 2006-12-18 13:01:50
    Temat: Czy można przekazać z majątku prywatnego?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Witam,

    Czy można przekazać z majątku prywatnego na potrzeby DG materiały
    eksploatacyjne takie jak konkretnie taśmy do streamera? Nie są one
    samodzielnym urządzeniem tak więc nie bardzo mogę wprowadzić do EŚT.

    Nie zawracałbym sobie głowy gdyby chodziło o parę groszy ale to jest
    prawie 1000 plz. Mam na nie fakturę. Były kupione na około 2 miesiące
    przed rozpoczęciem działalności.

    Ewentualnie może ktoś ma jakiś pomysł, ażeby bez zbędnego naginania
    przepisów wpuścić je w koszty.

    Z góry dziękuję za ewentualną odpowiedź.

    Piotrek

  • 2. Data: 2006-12-18 13:58:02
    Temat: Re: Czy można przekazać z majątku prywatnego?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 18 Dec 2006 14:01:50 +0100, Piotrek napisał(a):

> [...]
    > przed rozpoczęciem działalności.
    >
    > Ewentualnie może ktoś ma jakiś pomysł, ażeby bez zbędnego naginania

    Bez naginania nie da się.

    Z dużym naginaniem
    1. ująć w spisie początkowym jako towar
    2. przekwalifikować na "do użytku własnego"

    Z mniejszym naginaniem
    1. ująć w spisie początkowym jako towar
    2. sprzedać
    3. kupić.

  • 3. Data: 2006-12-18 14:05:22
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    jureq wrote:

    > Z duĹźym naginaniem
    > 1. ujÄ?Ä? w spisie poczÄ?tkowym jako towar
    > 2. przekwalifikowaÄ? na "do uĹźytku wĹ?asnego"
    >
    > Z mniejszym naginaniem
    > 1. ujÄ?Ä? w spisie poczÄ?tkowym jako towar
    > 2. sprzedaÄ?
    > 3. kupiÄ?.

    OK. Dziękuję.

    Piotrek

  • 4. Data: 2006-12-18 19:41:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Dec 2006, jureq wrote:

    > Z mniejszym naginaniem
    > 1. ująć w spisie początkowym jako towar
    > 2. sprzedać
    > 3. kupić.

    IMO ta wersja wygląda zdecydowanie lepiej.
    Bzdura horrendalna, ale przepisy tak chcą :(

    Tak BTW: to samo jest przy zamykaniu DG.
    Ktoś ma dajmy na to zabytkowego kompa z którego odliczył
    wiek temu 1000 zł VAT, zostawiając go sobie będzie musiał
    oddać 1000 zł.
    Jak sprzeda na allegro za 100 zł + 22% VAT i kupi taki sam
    za 150 zł (już wliczając "koszt że mu zależy", fakt że kupuje
    brutto oraz traci na przesyłkach) to straci 22 zł VAT oraz
    50 zł "prywatnych pieniedzy" (znaczy uprzednio opodatkowanych
    dochodowym).
    Jak ktoś w tym widzi logikę, to gratuluję :) bo to jest
    właśnie "logika podatkowa" :]

    pzdr, Gotfryd
    (z podrowieniami dla tego 'geniusza inaczej', co "w trosce
    o podatników" zmienił w ustawie o VAT zapis przy przekazaniu
    na cele nieopodatkowane z wyceny rynkowej na wartość nabycia
    tak jakby nie dało się zapisać "lub", skoro już komuś tak
    bardzo zależy żeby bankrutujący hurtownicy o procent marży
    nie byli poszkodowani)