    From: "Trent" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Czy płatnik vat musi ZAWSZE wystawiać fakturę?
    Date: 13 May 2005 01:22:03 +0200

    Wynalazłem coś takiego pod tym linkiem:
    http://www.blinfo.pl/books/samples/sol3.pdf
    (A link na stronce http://www.blinfo.pl/book.gml?art=sol , gdyby ktoś chciał
    wiedzieć.)

    Podany jest przykład w którym:
    "Agnieszka jest podatnikiem podatku VAT, wystawia więc klientom faktury
    (niektórzy klienci, głównie osoby prywatne, nie potrzebują faktur ani rachunków,
    jednak bycie podatnikiem VAT oznacza, że faktura musi być wystawiona i
    zarejestrowana w ewidencji sprzedaży i zakupów VAT)."

    Czy to prawda?

    Czy to oznacza w takim razie, że będąc płatnikiem VAT-u musiałbym fakturę
    wystawiać zawsze (nawet gdy zakupu dokonuje osoba prywatna), a wysyłać tylko tym
    osobom, które sobie zażyczą?

    Wybaczcie jeśli pytam o rzecz oczywistą :) po prostu wszedzie czytałem, że
    osobom bez DG nie trzeba wystawiać faktur - i zawsze interpretowałem to tak, że
    nie trzeba wystawiać wcale, a z powyższego wychodziłoby raczej, że wystawiać
    (czyli wypisać i zaewidencjonować) trzeba zawsze, tylko nie zawsze trzeba
    przekazywać klientowi.

    I czy jeśli faktycznie tak jest, czy da się jakoś ewidencjonować "hurtowo"
    więcej transakcji naraz, tak by nie trzeba było wystawiać faktury na każdą osobę
    bez DG oddzielnie? (Przypuszczam, że nie, no ale pytam na wszelki wypadek - nie
    bijcie, jeśli to debilne pytanie, hyhy)

    Dodam jeszcze, że: prowadzić będę sprzedać wysyłkową z wpłatami wyłącznie na
    konto (czyli bez kasy fiskalnej), ryczałt ewidencjonowany, płatnik VAT.