  • 1. Data: 2007-10-29 10:08:29
    Temat: DG + umowa o prace (ZUS) ?
    Od: "tex" <b...@e...pl>

    od 3lat prowadze 1os DG KPiR VAT
    od przyszłego miesiąca będę zatrudniony także na umowe o prace
    więc obowiązek płacenia ZUSu spada na mojego pracodawce
    a ja płace co miesiąc składke zdrowotną...

    pytanie do kiedy mój przyszły pracodawca musi mnie zgłościc do ZUS
    i czy ja ze swojej strony też powinieniem coś zgłosic ZUSowi?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-10-29 10:26:12
    Temat: Re: DG + umowa o prace (ZUS) ?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    tex pisze:
> [...]
    >
    > pytanie do kiedy mój przyszły pracodawca musi mnie zgłościc do ZUS
    > i czy ja ze swojej strony też powinieniem coś zgłosic ZUSowi?

    Twój pracodawcy musi cię zgłosić w ciągu 7 dni od rozpoczęcia umowy.

    A Ty jako przedsiębiorca musisz wyrejestrować się ze WSZYSTKICH
    ubezpieczeń do jakich byłeś zarejestrowany - druk ZWUA i zarejestrować
    się z powrotem tylko do zdrowotnego - druk ZZA. Wszytko z datą taką, jak
    data rozpoczęcia umowy o pracę (nie mylić z data podpisania umowy, umowę
    to można podpisać i rok wcześniej).

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2007-10-29 11:27:27
    Od: "tex" <b...@e...pl>

> [...]
    > się z powrotem tylko do zdrowotnego - druk ZZA. Wszytko z datą taką, jak
    > data rozpoczęcia umowy o pracę (nie mylić z data podpisania umowy, umowę

    czyli do kiedy (data) musze zglosic ZUSowi
    skladke ubezpieczeniową za listopad płacił (w grudniu) juz pracodawca

  • 4. Data: 2007-10-29 12:08:06
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    tex pisze:

    > czyli do kiedy (data) musze zglosic ZUSowi
    > skladke ubezpieczeniową za listopad płacił (w grudniu) juz pracodawca

    Na każde zgłoszenie zmian masz 7 dni.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl