  • 1. Data: 2003-05-18 17:08:50
    Temat: Darowizna i VAT
    Od: "Bartosz Zoltak" <b...@w...pl>

    Witam,

    Czy robiac darowizne, np. na cele pomocy spolecznej, w
    postaci towarow opodatkowanych VAT musze zmniejszyc VAT
    naliczony o VAT z towarow ktore sa przedmiotem darowizny?

    Dzieki za podpowiedz,

    Bartek

  • 2. Data: 2003-05-19 20:20:33
    Temat: Re: Darowizna i VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 18 May 2003, Bartosz Zoltak wrote:

> [...]
    >+ postaci towarow opodatkowanych VAT musze zmniejszyc VAT
    >+ naliczony o VAT z towarow ktore sa przedmiotem darowizny?

    Pomijając kwestię czy od takiej darowizny VAT się należy
    (nie wiem i już :|) to wydawało mi się że taki VAT (znaczy:
    od darowizny) jest podatkiem należnym, czyli należy go
    doliczyć (tak jak z faktury sprzedaży) a nie zmniejszać po
    stronie odliczenia (od faktury zakupu).
    Konkretnie: Ustawa o VAT, Art.2:
    +++++
    Art. 2. 1. Opodatkowaniu podlega sprzedaż towarów i odpłatne świadczenie
    usług na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
    3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się również do:
    4) darowizn towarów nie wymienionych w pkt 2,
    -----

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-05-19 21:05:53
    Od: "Bartosz Zoltak" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"
> [...]
    > usług na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
    > 3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się również do:
    > 4) darowizn towarów nie wymienionych w pkt 2,

    Dzieki! Teraz wiem jak to zaksiegowac, ale darowizna staje
    sie mniej oplacalna :-( Bedac w 1 progu podatkowym zyskuje
    19% na kosztach, a place... 22% VATu (darowane przeze mnie
    towary sa opodatkowane stawka 22%). No nie dobrze.

    pozdrawiam
    Bartek