-
Date: Sat, 24 Mar 2007 09:18:31 +0100
From: nocturnal activities <n...@n...com>
User-Agent: Thunderbird 1.5.0.10 (Windows/20070221)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
Subject: Firma zarejestrowana za granicą prowadząca działalność w Polsce
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
NNTP-Posting-Host: 83.20.255.168
Message-ID: <4604ded8$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1174724312 83.20.255.168 (24 Mar 2007 09:18:32 +0100)
Organization: home.pl news server
Lines: 39
X-Authenticated-User: otto.data
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.h
ome.net.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:180151
[ ukryj nagłówki ]Witam serdecznie,
Prowadzę od ponad roku firmę, którą zarejestrowałem w Wielkiej Brytanii
i tamże ma ona swoją siedzibę. Jednak otworzyły się pewne możliwości
rozwoju działalności w Polsce i chciałbym rozpocząć działalność również
tutaj, nie chciałbym jednak zakładać firmy w Polsce ze względu na duże
obciążenia i skomplikowany system podatkowy.
Ostatnio słyszałem, że jeden z niemieckich banków w podobny sposób
prowadzi działalność w Polsce - zatrudnia ludzi i obsługuje klientów
jako podmiot zarejestrowany za granicą.
Krótko wyjaśnię na czym ma polegać moja działalność w Polsce. Jesteśmy
firmą handlową, sprzedającą oprogramowanie do Wielkiej Brytanii i
Irlandii. Tak jak powiedziałem, firma jest zarejestrowana w Wielkiej
Brytanii. W Polce dysponuje nieruchomością, którą chciałbym przeznaczyć
na rozbudowę działu handlowego i wsparcia IT. Oznacza to, iż chciałbym
zatrudnić ludzi w Polsce - będą to nie tylko Polacy, ale również Niemcy
i Brytyjczycy. Faktury oraz zamówiony towat klientom końcowym będzie
dostarczać centrala w UK.
Jak zatem mam podejść do tej skomplikowanej kwestii od strony
formalno-prawnej i podatkowej? Czy jeśli zatrudnię ludzi w Polsce to
będę musiał płacić im stawki wg prawa UK? Czy będę musiał rozliczać ich
w tamtejszym urzędzie skarbowym? Czy mogę zatrudnić ich w innej formie?
Jeśli tak to co proponujecie jako najlepsze rozwiązanie? Czy towary i
usługi zakupione w Polsce, niezbędne do prowadzenia przedstawicielstwa,
będę mógł wliczać w koszta firmy brytyjskiej?
Podkreślam, że zależy mi na niezakładaniu firmy w Polsce. Czy taka
konfiguracja jest w ogóle możliwa?
Skoro UE pootwierała granice, to zamierzam z tej wolności korzystać w
pełni - stąd moje pytanie.
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie, wskazówki i podpowiedzi.
Pozdrawiam,
nct
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tymczasowe wprowadzenie towaru na obszar celny EU przy przesyłce pocztowej
- Uwaga na spadki....
- Usługi, rozliczanie płatności z karty i blika
- Drobne umowy o dzielo z przeniesieniem praw autorskich
- kontrolowanie tego czy wpłaty faktycznie pochodzą od różnych darczyńców jest niemożliwe
- kod dostępu stawka VAT
- VAT-R Umowa najmu na adres zamieszkania
- Umowa o dzieło zlecenia służby mundurowe
- Useme
- Kasa fiskalna warunki zwolnienia
- Lokaty na nowe środki
- samodzielne prowadzenie księgowości
- Faktura z czech.
- kontrole kont przez fiskus
- jednak nie tylko allegro OLX i podobne
Najnowsze wątki
- 2025-07-11 Tymczasowe wprowadzenie towaru na obszar celny EU przy przesyłce pocztowej
- 2025-05-28 Uwaga na spadki....
- 2025-05-08 Usługi, rozliczanie płatności z karty i blika
- 2025-05-06 Drobne umowy o dzielo z przeniesieniem praw autorskich
- 2025-04-14 kontrolowanie tego czy wpłaty faktycznie pochodzą od różnych darczyńców jest niemożliwe
- 2025-04-12 kod dostępu stawka VAT
- 2025-03-14 VAT-R Umowa najmu na adres zamieszkania
- 2025-02-28 Umowa o dzieło zlecenia służby mundurowe
- 2025-02-23 Useme
- 2025-02-20 Kasa fiskalna warunki zwolnienia
- 2025-02-08 Lokaty na nowe środki
- 2025-02-06 samodzielne prowadzenie księgowości
- 2025-01-30 Faktura z czech.
- 2024-07-25 kontrole kont przez fiskus
- 2024-07-02 jednak nie tylko allegro OLX i podobne