    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki,pl.soc.prawo
    Subject: Info: podatek katastr(of)alny - GP
    Date: Mon, 31 May 2004 14:15:58 +0200

    (crosspost)
    Witam, dzisiejsza GP:
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/27.html?numer=1214
    &dok=1214.27.3.2.6.2.0.1.htm

    Jakiś czas temu przy okazji dyskusji osoby zza granicy uprzedzały
    "jak to u nich z podatkiem się skończyło" - chodzi o to że dość
    szybko urzędnicy się orientują że dużą zaletą "katastralnego" jest
    w miarę łatwa ściągalność..."no to podwyższymy"..."ale o trochę"...
    "i tak trzydzieści razy" :>

    W artykule są konkretne wartości, jak widać "z czasem" podatek od
    "małej części promila" (obiecywanej tu i ówdzie) doszedł (lub przekroczył)
    do granicy 3% (procent, nie promili !). W 30 lat każdy właściciel domu
    lub mieszkania płaci państwu jego równowartość !

    Z ciekawostek: "Francja - 20-45% wartości czynszowej".
    Po polsku: aby właściciel zarobił tyle co zarabia bez katastru
    czynsz musi być większy o 25-80% :>
    I ciekawe kto ma płacić podatek od lokali socjalnych.

    Ech, ja tam przeciw "katastralnemu" z samej zasady nic nie mam.

    Ale pod warunkiem że stawki będą ustalone w wysokości i na
    zasadach deklarowanych przez JKM :> (włącznie z prawem wywłaszczenia
    - a rozszerzyłbym je :]) przez zapłatę oszkodowania w przykładowej
    wysokości (JKM) 140% deklarowanej wartości...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)