  • 1. Data: 2005-12-04 19:35:51
    Temat: Jak rozliczyć podatek od sprzedaży samochodu służbowego
    Od: "Marcin Narzynski" <narzynka.usun@tez_usun.onet.pl>

    Witam.

    Jak rozliczyć podatek od sprzedaży samochodu służbowego?

    Przykład:
    Kupuję używany samochód za 50 tys na firmę. Po pół roku go sprzedaję za 45
    tys zł. Czy muszę płacić za to jakieś podatki?

    Pozdrawiam
    MN

  • 2. Data: 2005-12-05 19:47:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Dec 2005, Marcin Narzynski wrote:

    > Przykład:
    > Kupuję używany samochód za 50 tys na firmę. Po pół roku go sprzedaję

    ...prosimy o prostsze pytanie.
    Czyli albo 5 miesięcy albo 7 miesięcy :) (6 miesięcy jest granicą
    "używania przez podatnika" w VAT). I zapodanie czy odliczano VAT,
    pół VATu czy nic i dlaczego.
    Oraz jak odliczano amortyzację (czy do samochodu da się zastosować
    amortyzację "atomową", bo nie chce mi się sprawdzać ?).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-12-05 20:28:08
    Od: "Marcin Narzynski" <narzynka.usun@tez_usun.onet.pl>

> [...]
    > Oraz jak odliczano amortyzację (czy do samochodu da się zastosować
    > amortyzację "atomową", bo nie chce mi się sprawdzać ?).

    Tak naprawdę, to wszystko przede mną. Chcę poznać zasady takiego
    postępowania, czyli kupienia samochodu i jego sprzedaży/zamiany na inny po
    około pół roku. Jeśli się okaże, że po 7 miesiącach jest korzystniej - to
    oczywiście poczekam 7 miesięcy.

    Pozdrawiam
    MN

  • 4. Data: 2005-12-06 09:26:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Dec 2005, Marcin Narzynski wrote:

> [...]
    > około pół roku. Jeśli się okaże, że po 7 miesiącach jest korzystniej - to

    Weź ustawę o VAT.
    Poszukaj słowa "używanych", art. 43.
    Z p. widzenia VAT liczy się używanie *przez podatnika*, a nie czy
    w ogóle był używany.
    I ustal czy ma być kupiony "z VATem" !

    Bardzo streszczając:
    - jak kupiony bez VAT to sprzedaż:
    -- do pół roku z VAT
    -- ponad pół roku bez VAT (zwolniony z VAT) wr. art. 43
    - jak kupiony z VAT i VAT odliczono to sprzedaż:
    -- do pół roku z VAT
    -- ponad pół roku zwolniony z VAT, ale trzeba pamiętać o konieczności
    zrobienia korekty VAT odliczonego przy zakupie !
    Poczytać art. 90, w szczególności .5 oraz art. 91.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)