  • 1. Data: 2005-12-04 19:52:28
    Temat: etat, zus, zniżka
    Od: "Grzesiek" <r...@g...pl>

    Witam,
    Mam następującą sytuację - pracuję na cały etat na umowę o pracę, pracodawca
    płaci zus itp. Wszystko wskazuje na to, że będę musiał założyć DG, jednak bez
    związku z aktualną pracą (równolegle). I wtedy:
    - pracuję dalej w firmie na umowę, bez zmian w warunkach
    - prowadzę własną DG

    i teraz:
    - zus płaci firma, czy ja muszę z DG także ?
    - czy mogę płacić zus z DG, podczas gdy firma zatrudniająca mnie na etat już
    nie płaci tej składki ?

    dzięki za informacje, ewentualnie linki.
    pozdrawiam,
    Grzesiek

  • 2. Data: 2005-12-04 21:51:12
    Temat: Re: etat, zus, zniżka
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Grzesiek" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    już
    > nie płaci tej składki ?
    >
    > dzięki za informacje, ewentualnie linki.

    http://www.gazeta.pl/usenet/
    Osoba zatrudniona na umwę o pracę / nie ważne na ile etatu/ i zarabiająca
    nie mniej niż najniższa krajowa, obecnie 849 zł, płaci składki na
    ubezpieczenie społeczne tylko z pracy, a składkę zdrowotną z pracy i z
    działalności

  • 3. Data: 2005-12-05 19:49:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Dec 2005, Grzesiek wrote:

    > - pracuję dalej w firmie na umowę, bez zmian w warunkach
    > - prowadzę własną DG
    >
    > i teraz:
    [...]
    > - czy mogę płacić zus z DG, podczas gdy firma zatrudniająca mnie na etat już
    > nie płaci tej składki ?

    Nie. "z pracy" ZUS jest przymusowy.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-01-28 08:12:15
    Od: "korabik" <b...@p...onet.pl>

    przy pracy na umowe, pracodawca ZAWSZE musi odprowadzac składki, zatem tu
    nie ma mozliwosci wyboru, jesli zas chodzi o Twoja DG to bedziesz
    zobowiazany do zaplaty skladku ZUS tylko zdrowotnej na konto - 52 w kwocie
    163,78 zł, ktora jednak co 3 miesiace ulega zmianie (podwyższeniu) i musisz
    tych zmian pilnowac. Plus z tej składki ze odliczysz ja od zaplaconego
    podatku dochodowego w PIT rocznym, lub na biezaco obliczajac zaliczki na
    podatek bedziesz je pomniejszal o zaplacone skladki na ZUS zdrowotne, ale
    tylko w wysokosci 7,75% podstawy

    basia