  • 11. Data: 2022-04-01 20:58:27
    Temat: Re: Jeszcze nowszy ład
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-04-01 o 17:17, DaNsOuNd pisze:
> [...]
    ecki-obnizamy-pit-z-17-proc-na-12-proc?fbclid=IwAR1V
    7gDUMZ5zl1O3QqwB4TA6gRl78dMG5biF4iHjDgjMQNLLcAsOBXu1
    bwY

    > wcześniej KPRM informował, że zmiany mają wejść od 01.01.2023 z terminem
    > obowiązywania od 01.07.2022. Czyli do końca 2022 płacimy tak jak jest a
    > potem będziemy korygować wszystko od lipca. Będzie wesoło.

    A ja gdzieś widziałem informację (może w linku, który ktoś tu wrzucił),
    że od lipca będziemy płacić po nowemu, a w 2023 będziemy korygować
    wszystko od początku roku.
    Skala 12% minimalnie krzyżuje się chyba z ulgą dla klasy średniej (na
    wykresie podatek = f(podstawa). Piszę chyba bo nie jestem pewien, czy
    wzory na ulgę prawidłowo przełożyłem na wykres. Ale podobno osoby dla
    których rozliczenie po staremu (z ulgą dla klasy średniej) będzie
    korzystniejsze będą mogły tak się rozliczyć. Mają to być wyjątkowe
    przypadki. Ale skoro o tym ktoś mówi to sugeruje, że jednak te wykresy
    się krzyżują. Zmiany wprowadzane w ciągu roku muszą być dla wszystkich
    korzystniejsze to pewnie dlatego pozostaje (tylko w rozliczeniu 2022)
    możliwość rozliczenia 17% + ulga.

    Ale pełna zgoda - będzie wesoło.
    Ciekawe ile stron będą miały formularze PIT.
    P.G.

  • 12. Data: 2022-04-01 21:12:53
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 01.04.2022 o 20:58, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    >
    > A ja gdzieś widziałem informację (może w linku, który ktoś tu wrzucił),
    > że od lipca będziemy płacić po nowemu, a w 2023 będziemy korygować

    Jest niemożliwe, żeby inny podatek był od wypłaty czerwcowej a inny od
    lipcowej. PIT na koniec roku jest jeden i operuje na sumie rocznej
    przychodów i kosztów.

    Zatem tak, rozliczenie końcowe musi być w całości po nowemu, a pobór
    zaliczek - od lipca już po nowemu.

    MJ

  • 13. Data: 2022-04-02 08:41:03
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    W dniu 2022-04-01 o 20:58, Piotr Gałka pisze:
    > Ale podobno osoby dla
    > których rozliczenie po staremu (z ulgą dla klasy średniej) będzie
    > korzystniejsze będą mogły tak się rozliczyć. Mają to być wyjątkowe
    > przypadki.

    wczoraj zdementował to wiceminister finansów w TVN24 - nie będzie
    możliwości powrotu do "po staremu" ani do "po po staremu".
    Ale pewnie będzie jeszcze wiele wersji mówionych. Poczekajmy na wersję
    pisaną i do niej się będziemy odnosić.

  • 14. Data: 2022-04-02 12:03:57
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Michał Jankowski w

    > Jest niemożliwe, żeby inny podatek był od wypłaty czerwcowej a inny od
    > lipcowej.

    Ale bzdura!!!

    > PIT na koniec roku jest jeden i operuje na sumie rocznej
    > przychodów i kosztów.

    Kolejna bzdura!!!

    > Zatem tak, rozliczenie końcowe musi być w całości po nowemu, a pobór
    > zaliczek - od lipca już po nowemu.

    To już trzecia bzdura!!!

    --
    Tomasz