  • 1. Data: 2022-03-24 20:38:12
    Temat: Jeszcze nowszy ład
    Od: cef <c...@i...pl>

    Takie pomysły:

    https://www.rp.pl/podatki/art35932731-mateusz-morawi
    ecki-obnizamy-pit-z-17-proc-na-12-proc?fbclid=IwAR1V
    7gDUMZ5zl1O3QqwB4TA6gRl78dMG5biF4iHjDgjMQNLLcAsOBXu1
    bwY

    Ciekawe czy będzie można w połowie roku zmienić wybrany sposób opodatkowania
    jak się okaże, że byłoby korzystniej rozliczać się w inny sposób.

  • 2. Data: 2022-03-25 06:51:15
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, cef.
    On 24.03.2022 20:38 you wrote:

> [...]
    > Ciekawe czy będzie można w połowie roku zmienić wybrany sposób
    > opodatkowania jak się okaże, że byłoby korzystniej rozliczać się w

    :D

    --
    Pete

  • 3. Data: 2022-03-25 15:49:06
    Temat: Re: Jeszcze nowszy ład
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-03-24 o 20:38, cef pisze:
> [...]
    > opodatkowania
    > jak się okaże, że byłoby korzystniej rozliczać się w inny sposób.

    To była moja pierwsza myśl jak o tym usłyszałem.
    A druga - czy przy okazji kolejnych zmian nie cofną potrójnego wliczania
    kosztów na prace rozwojowe. A jeśli tak to co z decyzjami podjętymi w
    związku z tym.
    P.G.

  • 4. Data: 2022-03-25 18:22:14
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2022-03-24, cef <c...@i...pl> wrote:

    [...]

    > Ciekawe czy będzie można w połowie roku zmienić wybrany sposób opodatkowania
    > jak się okaże, że byłoby korzystniej rozliczać się w inny sposób.

    Po części się da.
    Jeśli chcesz wyjść z ryczałtu możesz komuś sprzedać np. część
    samochodową i przejść na skalę ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 5. Data: 2022-03-25 19:14:59
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Wojciech Bancer.
    On 25.03.2022 18:22 you wrote:

    > Po części się da. Jeśli chcesz wyjść z ryczałtu możesz komuś
    > sprzedać np. część samochodową i przejść na skalę ;)

    Ale że od początku roku czy od miesiąca sprzedaży części?

    --
    Pete

  • 6. Data: 2022-03-25 20:53:56
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2022-03-25, Pete <n...@n...com> wrote:

    [...]

    > Ale że od początku roku czy od miesiąca sprzedaży części?

    Z tego co wiem, to od dnia sprzedaży.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 7. Data: 2022-03-26 09:34:45
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Wojciech Bancer.
    On 25.03.2022 20:53 you wrote:

    > Z tego co wiem, to od dnia sprzedaży.

    Cóż, na bezrybiu...
    A jak się w grudniu wykręci przychód ponad limit dla ryczałtu? :-)

    --
    Pete

  • 8. Data: 2022-03-29 15:59:15
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 24.03.2022 o 20:38, cef pisze:
> [...]
    > opodatkowania
    > jak się okaże, że byłoby korzystniej rozliczać się w inny sposób.

    Posłuchaj fachowca:
    https://www.youtube.com/watch?v=XjIyRF9g6Ec

  • 9. Data: 2022-03-29 19:39:41
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-03-29 o 15:59, Krzysztof kw1618 pisze:

    ecki-obnizamy-pit-z-17-proc-na-12-proc?fbclid=IwAR1V
    7gDUMZ5zl1O3QqwB4TA6gRl78dMG5biF4iHjDgjMQNLLcAsOBXu1
> [...]

    Akurat ten fachowiec to głównie PR
    (podpadł mi kiedyś polecając spółki kapitałowe
    do najprostszej działalności)
    i w zasadzie nie powiedział niczego czego
    bym nie wiedział (jako osoba interesująca się podatkami
    dla własnych potrzeb).
    Ale jest czytelny w relacji i barwny werbalnie - to pozytywne.

  • 10. Data: 2022-04-01 17:17:58
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

> [...]
    > opodatkowania
    > jak się okaże, że byłoby korzystniej rozliczać się w inny sposób.

    wcześniej KPRM informował, że zmiany mają wejść od 01.01.2023 z terminem
    obowiązywania od 01.07.2022. Czyli do końca 2022 płacimy tak jak jest a
    potem będziemy korygować wszystko od lipca. Będzie wesoło.