  • 1. Data: 2022-02-24 10:53:05
    Temat: Rozliczenie emeryta
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Niby to się samo robi i nic nie trzeba, ale kilku emerytów w rodzinie
    dostało z ZUSu PIT i tam jest wyliczona niedopłata 1zł.

    Coś trzeba z tym zrobić, czy można olać?

    MJ

  • 2. Data: 2022-02-24 13:14:20
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Michał Jankowski.
    On 24.02.2022 10:53 you wrote:

    > Niby to się samo robi i nic nie trzeba, ale kilku emerytów w
    > rodzinie dostało z ZUSu PIT i tam jest wyliczona niedopłata 1zł.

    Ból

    > Coś trzeba z tym zrobić, czy można olać?

    Nie można.
    Należy wpłacić do US.

    --
    Pete

  • 3. Data: 2022-02-24 13:33:55
    Temat: Re: Rozliczenie emeryta
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 24.02.2022 o 13:14, Pete pisze:

    > Ból

    > Nie można.
    > Należy wpłacić do US.

    A jak się nie wpłaci, to co? Połowa emerytów w ogóle nie rozumie tych
    pism albo leży nieprzytomna w zakładzie... Rząd będzie sobie Nowy Ład
    finansował z grzywien, czy jak?

    MJ

  • 4. Data: 2022-02-24 13:35:11
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    A jednak nie:

    "Emeryci i renciści, którzy w swojej deklaracji PIT-40A zanotowali
    niedopłatę podatku PIT, a którzy poza świadczeniem z ZUS nie osiągali
    żadnych innych przychodów, nie muszą samodzielnie regulować należnego
    podatku PIT. Jak twierdzi Ministerstwo Finansów - należny podatek
    pobierze samodzielnie Zakład Ubezpieczeń Społecznych."

    MJ

  • 5. Data: 2022-02-24 15:35:54
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Michał Jankowski.
    On 24.02.2022 13:35 you wrote:

> [...]
    > samodzielnie regulować należnego podatku PIT. Jak twierdzi
    > Ministerstwo Finansów  należny podatek pobierze samodzielnie Zakład

    A z kiedy ta informacja?
    No i chyba tak to tylko jak emeryt nie złoży sam zeznania, co wyklucza
    1% OPP

    --
    Pete

  • 6. Data: 2022-02-24 15:36:51
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Michał Jankowski.
    On 24.02.2022 13:33 you wrote:

    > A jak się nie wpłaci, to co? Połowa emerytów w ogóle nie rozumie
    > tych pism albo leży nieprzytomna w zakładzie... Rząd będzie sobie
    > Nowy Ład finansował z grzywien, czy jak?

    Pewnie przy okazji jakiegoś zwrotu sobie potrącą.

    --
    Pete

  • 7. Data: 2022-02-24 15:50:35
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 24.02.2022 o 15:35, Pete pisze:

    > A z kiedy ta informacja?

    Z 2021.

    > No i chyba tak to tylko jak emeryt nie złoży sam zeznania, co wyklucza
    > 1% OPP

    A to też nie, podobno wtedy domyślnie idzie na z OPP z zeszłorocznego pita.

    Ale generalnie chodzi mi o emerytów którzy niczego nie zgłaszają, nie
    wypełniają i mają gdzieś.

    MJ

  • 8. Data: 2022-02-24 16:14:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Feb 2022 15:50:35 +0100, Michał Jankowski wrote:

    > Z 2021.

    > A to też nie, podobno wtedy domyślnie idzie na z OPP z zeszłorocznego pita.
    >
    > Ale generalnie chodzi mi o emerytów którzy niczego nie zgłaszają, nie
    > wypełniają i mają gdzieś.

    Jakos tak ma przeciez byc.
    Obywatel juz nic nie musi, jak dochody ma tylko z etatu, ZUS itp.

    Tylko nie wiem - darują mu tę złotówkę, czy jak cytowałes - zapłacą za
    niego.

    Złotowka to drobiazg ... a wiekszych roznic chyba byc nie powinno.

    No i nie przekaze juz emeryt 1% na Owsiaka ... ani na Caritas, ani na
    RM ... :-)

    J.

  • 9. Data: 2022-02-24 16:38:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.02.2022 o 15:36, Pete pisze:

    > Pewnie przy okazji jakiegoś zwrotu sobie potrącą.

    Tyle, że z kosztami egzekucji.

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2022-02-25 00:44:49

    Thu, 24 Feb 2022 16:38:33 +0100, w <6217a67b$0$468$65785112@news.neostrada.pl>,
    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Tyle, że z kosztami egzekucji.

    Bzdury piszecie. Emerytów rozliczy ZUS, a niedopłatę potrąci z emerytury.
    Od zawsze tak było, bo zawsze emerytom wychodzi jakieś 1zł nadpłaty lub
    niedopłaty.