  • 1. Data: 2022-03-17 09:51:12
    Temat: Czy świadczenia są przychodem?
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    Dzień dobry
    Po milionie lat nieobecności zapytowywuje:
    Czy świadczenia pieniężne za zapewnienie zakwaterowania i wyżywienia
    obywatelom Ukrainy, które zapewnia rozporządzenie z 16.03.2022 r są
    przychodem osoby otrzymujące je?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2022-03-17 10:58:10
    Temat: Re: Czy świadczenia są przychodem?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 17.03.2022 09:51, kapitalikk wrote:
> [...]
    > Czy świadczenia pieniężne za zapewnienie zakwaterowania i wyżywienia
    > obywatelom Ukrainy, które zapewnia rozporządzenie z 16.03.2022 r są

    No a czym mają być, jak nie przychodem?

    Ale są zwolnione z podatku dochodowego:

    Art. 52zi. Zwalnia się od podatku dochodowego świadczenie pieniężne, o
    którym mowa w art. 13 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom
    Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz.
    U. poz. 583).".

    Piotrek

  • 3. Data: 2022-03-17 12:07:25
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    W dniu 17.03.2022 o 10:58, Piotrek pisze:

> [...]
    > którym mowa w art. 13 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom
    > Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz.

    I bardzo Ci Piotrek dziękuję za odpowiedź.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2022-03-17 12:17:34
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    W dniu 17.03.2022 o 12:07, kapitalikk pisze:

    > I bardzo Ci Piotrek dziękuję za odpowiedź.
    > Pozdrawiam

    Tylko że nie mogę znaleźć tego art 52zi w ustawie kuuurde. Gofin nie ma
    Orka nie ma.

  • 5. Data: 2022-03-17 12:25:05
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 17.03.2022 o 12:17, kapitalikk pisze:

    > Tylko że nie mogę znaleźć tego art 52zi w ustawie kuuurde. Gofin nie ma
    > Orka nie ma.

    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20
    220000583/O/D20220583.pdf

    MJ

  • 6. Data: 2022-03-17 12:46:27
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    W dniu 17.03.2022 o 12:25, Michał Jankowski pisze:

    > https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20
    220000583/O/D20220583.pdf

    >   MJ
    Dzięki wielkie
    Jak zwykle jesteście niezawodni. Szukałem wspomnianego artykułu ale
    niestety nikt nie zdążył jeszcze zamieścić wersji ujednoliconej.
    Naprawdę nie wiem dlaczego? :)

    Ostatnio gdzieś wyczytałem, że nasz REKORDZISTA USTAWODAWCA stworzył
    ponad 40.000 stron prawa w 2021 r.
    Aby to przeczytać to trzeba ok. 2.5 godz dziennie.
    Ale żeby jak w tym przeczytać to z ze zrozumieniem w tekście
    ujednoliconym to pewnie wyjdzie ok. 6 godzin dziennie.
    Z informacji jakie posiadam, nasz Wspaniały Ustawodawca jest ambitnym
    ustawodawcą i nie zasypuje gruszek w popiele lecz chce pobić ten rekord.
    Sądzę, że w końcu przez 7 lat poprawiania prawa dojdzie może do wniosku,
    że to całe prawo jest bezprawiem i zacznie tworzyć nowe prawo
    niezwiązane z aktualnym prawem i skończy się na 180.000 stron prawa.
    Patrzę, patrzę i naprawdę podziwiam naszego Ustawodawcę.

  • 7. Data: 2022-03-17 18:42:00
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 17.03.2022 12:46, kapitalikk wrote:
> [...]
    > niezwiązane z aktualnym prawem i skończy się na 180.000 stron prawa.
    > Patrzę, patrzę i naprawdę podziwiam naszego Ustawodawcę.

    "Ty się zając nie śmiej" ... Jak nasi miszczowie businessu odkryją
    serwisy w rodzaju https://www.essaybot.com/ to bez kozery powiem, że i z
    pińćset tysięcy dadzą radę wygenerować ...

    Piotrek

  • 8. Data: 2022-03-20 22:20:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Mar 2022 12:17:34 +0100, kapitalikk wrote:

    > Tylko że nie mogę znaleźć tego art 52zi w ustawie kuuurde. Gofin nie ma
    > Orka nie ma.

    Bo to swiezutka sprawa.

    Zagladasz do w/w ustawy z 12 marca,
    https://dziennikustaw.gov.pl/DU/2022/583

    i tam
    Art. 74. W ustawie z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od
    osób fizycznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1128,
    z późn. zm.9)) po art. 52ze dodaje się art. 52zf-52zi w brzmieniu:
    ,,Art. 52zf. 1. Kosztem uzyskania przychodów są koszty wytworzenia lub
    cena nabycia rzeczy lub praw będących
    przedmiotem darowizn przekazanych w okresie od dnia 24 lutego 2022 r.
    do dnia 31 grudnia 2022 r. na cele związane[...]

    Na nieoficjalny tekst jednolity trzeba troche poczekac, na oficjalny
    jeszcze dluzej - ale nie sa one potrzebne.
    Nowe art juz obowiazuja.

    J.

  • 9. Data: 2022-03-20 22:25:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Mar 2022 12:46:27 +0100, kapitalikk wrote:

> [...]
    > niezwiązane z aktualnym prawem i skończy się na 180.000 stron prawa.
    > Patrzę, patrzę i naprawdę podziwiam naszego Ustawodawcę.

    Jest to przerazajace, ale z przykroscia informuje, ze poprzednicy nie
    byli duzo lepsi.
    Moze jakby tak nakazac posłom pomagac ludziom w wypelnianiu pitow,
    to by bylo lepiej.

    J.

  • 10. Data: 2022-03-22 14:04:20
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    W dniu 20.03.2022 o 22:20, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Na nieoficjalny tekst jednolity trzeba troche poczekac, na oficjalny
    > jeszcze dluzej - ale nie sa one potrzebne.

    Noo Ty dołuj jeszcze biednych ludzi ... Ty dołuj !!!